Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Jak otworzyć sklep internetowy i sprawić, by miał mnóstwo klientów
Redakcja BiznesInfo
Redakcja BiznesInfo 22.03.2022 08:31

Jak otworzyć sklep internetowy i sprawić, by miał mnóstwo klientów

sklep internetowy
Materiały Partnera

Od czego zacząć?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, co chcesz sprzedawać. Następnie czas wybrać przestrzeń w Internecie, w której będziesz mógł realizować swoje plany. Możesz wybierać spośród różnych rozwiązań, które w znaczny sposób ułatwiają prowadzenie sklepu internetowego.

Darmowe oprogramowanie PrestaShop

PrestaShop to darmowe oprogramowanie, dzięki któremu łatwo założysz sklep online. Liczba korzystających z niego użytkowników sięga już ponad 300 tys. Ta popularność nie wzięła się znikąd. Sklep założony w ramach PrestaShop można personalizować pod względem wyglądu, bazując na gotowych szablonach, które wybierasz na początku działalności. Dzięki temu łatwo dopasujesz go do branży, w której zechcesz działać.

Oprócz personalizacji wyglądu w PrestaShop znajdziesz też inne opcje, które powinien mieć sklep internetowy: zarządzanie zamówieniami, statystyki, możliwość dodania wielu wersji językowych, opcje pakietowania produktów, zarządzanie promocjami, konfigurację wysyłek i inne.

Oprogramowanie jest darmowe, ale musisz zawczasu przemyśleć, gdzie pomieścisz dane sklepu, czyli niezbędne pliki, dzięki którym będzie działać Twoja strona internetowa. Na polskim rynku hosting dla PrestaShop znajdziemy m.in. home.pl.

Gotowy sklep internetowy

Co znaczy gotowy? Kupujesz tylko jedną usługę eSklep i nie martwisz się o hosting, ponieważ jest on w nią „wbudowany”. Taki model działania określa się mianem Software as a Service i również jest niezwykle popularny.

Posłużymy się przykładem usługi eSklep. Po zamówieniu usługi wchodzimy niejako do gotowego sklepu, który urządzamy po swojemu. Dodajemy produkty, a ponadto możemy nadać pożądany wygląd, dodać swoje logo, kolory, branding, czyli słowem – urządzić nasz sklep po swojemu. Oprogramowanie zapewnia możliwość włączenia wielu integracji – m.in. z portalami aukcyjnymi, systemami nowoczesnych płatności, mediami społecznościowymi, hurtowniami czy kurierami.

Co ważne, w przypadku opisywanego eSklepu nie płacisz prowizji od sprzedaży, a podczas jego konfiguracji masz do dyspozycji dedykowany zespół specjalistów eCommerce, który podpowiada, jak postawić pierwsze (i dalsze) kroki oraz wyjaśnia ewentualne wątpliwości.

Otworzyć sklep internetowy to jedno. A skąd brać klientów?

Jeśli myślisz, że wystarczy wrzucić post na Facebook, Instagram, polecić sklep znajomym i „jakoś się rozkręci”, życzliwie uprzedzamy – lepiej pomyśleć o poważnej strategii zdobywania klientów jeszcze przed założeniem sklepu internetowego. Żeby później nie żałować.

Od czego zacząć? Według raportu Digital 2019 od HootSuite & We Are Social 97% polskich użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki Google. To właśnie tam musisz szukać swoich klientów.

Jak to zrobić? Wystarczy, że strona Twojego sklepu internetowego lub poszczególnych produktów i usług będzie odpowiednio wypozycjonowana.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie jest dość szerokim pojęciem. W jego skład wchodzą działania SEO, czyli m.in. dostosowanie strony WWW pod względem treści w taki sposób, by odpowiadała frazom, które użytkownicy wpisują w Google. Pozycjonowanie obejmuje także działania marketingowe poza strukturą samej strony – link building, content marketing, badanie zachowań użytkowników serwisu i ulepszanie go oraz podnoszenie wiarygodności domeny – Trust Flow.

Pozycjonowanie sklepu internetowego może być czasochłonne. Jeśli więc chcesz się skupić na prowadzeniu e-biznesu, warto poszukać doświadczonych specjalistów, którzy będą pozycjonować sklep za Ciebie w oparciu o wspólnie ustalone cele.

Sprawdź darmową wycenę pozycjonowania >> [https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/\]

Artykuł sponsorowany