Tech.BiznesINFO.pl Internet i TV Sprzedaż przy pomocy feeda produktowego - wskazówki dla każdego e-commerce!
Materiały Partnera

Sprzedaż przy pomocy feeda produktowego - wskazówki dla każdego e-commerce!

22 marca 2022
Autor tekstu: Redakcja BiznesInfo

Prowadzisz sklep internetowy i szukasz sposobów na poprawę konwersji? Dowiedz się, jak podnieść sprzedaż za pomocą feeda produktowego, czyli pliku, w którym są zawarte różne informacje na temat sprzedawanych produktów.

Kiedy przyda się feed produktowy?

Plik produktowy pozwala reklamować asortyment sklepu internetowego w różnych miejscach sieci . Staje się to możliwe dzięki integracji feeda z zewnętrznymi kanałami marketingowymi. Klienci mogą oglądać produkty nie tylko bezpośrednio w sklepie online, lecz  także na takich stronach jak np. porównywarki cen, serwisy społecznościowe, wyszukiwarki, wirtualne pasaże handlowe czy strony z rabatami .

Feed produktowy znajduje również zastosowanie w sieciach afiliacyjnych . Są to internetowe platformy, które  pozwalają reklamować produkty na powiązanych tematycznie serwisach wydawców,  np. blogerów czy influencerów.

Za pomocą pliku produktowego warto także prowadzić działania marketingowe w  sieci Google. Reklama może znaleźć się bezpośrednio w wyszukiwarce w postaci  niedużych zdjęć prezentujących produkt, tytuł, cenę oraz oceny klientów.  Materiały reklamowe (banery oraz nagrania video) można również umieścić na  stronach partnerskich Google, korzystając z usługi Google Display Network  (GDN). Feed produktowy można wykorzystać również w remarketingu – np. na Facebooku, platformie Adform czy w usłudze Google Ads . Metoda ta polega na skierowaniu przekazu reklamowego do tych osób, które  już wcześniej odwiedziły stronę sklepu, tj. spędziły na niej określony czas,  opuściły ją po dodaniu produktu do koszyka itp.

5 porad dla każdego, kto zaczyna działać z plikiem produktowym

Pamiętaj o właściwym formacie feeda

Platformy  marketingowe wymagają przygotowania pliku produktowego w ściśle określonym  formacie. Najczęściej będzie to XML lub CSV , choć można się  również spotkać z mniej znanymi rozszerzeniami.

Zadbaj o odpowiednią optymalizację pliku produktowego

Plik produktowy powinien spełniać wszystkie wymagania serwisu, z którym  właściciel e-commerce chce go z integrować. Warto wykroczyć poza obowiązkowe atrybuty i umieścić w pliku jak najwięcej istotnych informacji . Mogą być to np. dane dotyczące koloru, materiału, rozmiaru, a także metod  dostawy i płatności.

Zwróć uwagę na jakość zdjęć

Fotografia powinna  przedstawiać rzeczywisty produkt , być czytelna , a także cechować się odpowiednio wysoką rozdzielczością .

Zapewnij bieżącą aktualizacje feeda

Aktualizacja feeda pozwoli zmniejszyć ryzyko utraty zaufania klienta, któremu wyświetliła się reklama z błędną informacją na temat ceny, dostępnych kolorów, rozmiarów produktu, czasu realizacji  zamówienia, liczby sztuk na magazynie itp.

Nie zapomnij o dobrym opisie produktu

Zdjęcia czy cena  to nie wszystko  opis pozwoli uwypuklić najważniejsze cechy produktu i pokazać potencjalnemu  klientowi korzyści, jakie zyska dzięki zakupom. Przejrzysty i prosty opis , najlepiej zawierający tzw. USP,  czyli unikalną cechę, która wyróżnia produkt spośród pozostałych na tle  konkurencji, to jeden z ważniejszych elementów feeda.

Jak sprawnie zarządzać feedem?

Ręczne zarządzanie feedem jest procesem męczącym i czasochłonnym – zwłaszcza  jeżeli w sklepie znajduje się ogromna liczba produktów. Dlatego warto korzystać z systemów wspomagających działania z plikiem produktowym . Przykładem może być platforma Feedink ,  która umożliwia automatyczną integrację z wieloma kanałami marketingowymi.  Jeśli nie jesteś pewny, czy taki system wspomoże twój e-commerce, skorzystaj z  wersji freemium, która pozwala na zarządzanie feedem zawierającym do 100  produktów – przekonasz się, ile możesz zyskać dzięki takiej automatyzacji!

Artykuł sponsorowany

Obserwuj nas w
autor
Redakcja BiznesInfo
Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech