Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Facebook usuwa jedną z ważnych funkcji. Wyjaśnia, jak ją zastąpić
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 27.04.2024 15:11

Facebook usuwa jedną z ważnych funkcji. Wyjaśnia, jak ją zastąpić

facebook
Fot. Unsplash/Brett Jordan

Centrum pomocy Facebooka poinformowało o rychłym wyłączeniu jednej z funkcji serwisu. Wkrótce niemożliwe będzie już organizowanie w medium zbiórek pieniędzy. Co to oznacza dla ich organizatorów i darczyńców?

Koniec zbiórek pieniędzy na Facebooku

Ambicją Marka Zuckerberga było w swoim czasie takie rozwinięcie Facebooka, aby był on serwisem, który mógłby zakumulować możliwie jak najwięcej usług internetowych. Dziś takie cele ma Elon Musk ze swoim X. Może powinien on wziąć przykład z Facebooka, który rakiem wycofuje się z obranych wcześniej kierunków rozwoju. W tym z fundraisingu.

Na stronach pomocy technicznej Facebooka można przeczytać, że narzędzia umożliwiające organizowanie zbiórek pieniędzy dostępne przede wszystkim na Facebooku, ale tez na Instagramie, zostaną wyłączone. Stanie się to 1 lipca 2024 r.

UE na ratunek. Facebook wycofa się z płatnych kont?

Jak zbierać pieniądze na Facebooku?

Zbiórki pieniędzy na Facebooku zostaną wyłączone w całym Europejskim Obszarze Gospodarczym. Na razie nie udostępniono żadnego narzędzia, które miałoby zapełnić lukę. Zamiast tego administracja serwisu zachęca, by stosować linki bezpośrednio przekierowujące z przycisku Przekaż datek na stronę. To tam trzeba na własną rękę informować o szczegółach finansowania poszczególnych inicjatyw.

1 lipca wygasać będą umowy organizatorów zbiórek realizowane za pośrednictwem Facebook Payments, a same rachunki w usłudze zostaną zamknięte. Najpóźniej do 15 lipca br. organizacje, które zbierały pieniądze, otrzymają zaległe środki. Facebook zastrzega sobie przy tym prawo, że mogą one też zostać zwrócone darczyńcom. 

Co z darczyńcami?

Same datki będą przekazywane organizatorom zbiórek do 30 czerwca br. To dotyczy jednak tylko tych darczyńców, którzy już wcześniej przekazywali pieniądze. Jeśli jednak chodzi o użytkowników, którzy nigdy wcześniej nie wspierali na Facebooku żadnych przedsięwzięć, to termin dostępności dla nich narzędzi fundraisingowych minął 25 kwietnia.