Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Nowy gracz na polskim rynku usług streamingowych. Netflix i Disney+ mogą mieć kłopoty
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 17.01.2024 11:33

Nowy gracz na polskim rynku usług streamingowych. Netflix i Disney+ mogą mieć kłopoty

telewizja
Fot. Pexels/Nothing Ahead

Nadchodzą spore zmiany na polskim rynku usług streamingowych. Według niepotwierdzonych dotąd informacji gruntowne zmiany zajdą w ofercie jednego z największych graczy. Czy nowe treści oraz materiały pochodzące z już dostępnych w Polsce usług mogą zagrozić dominacji Netfliksa?

MAX wkracza do Polski

Do nieoficjalnych informacji na temat nowości wśród dostępnych w Polsce usług streamingowych dotarł serwis wirtualnemedia.pl. Według nich HBO MAX zostanie wkrótce zastąpione przez MAX. Zmiany nie ograniczają się jednak tylko do nazwy. Wręcz przeciwnie.

MAX należy do grupy Warner Bros. Discovery, która już dziś może się na polskim rynku pochwalić pokaźnym portfolio usług streamingowych. Należą do niego wspomniane HBO Max, ale też Player, TVN24 GO i VoD.pl. Po uruchomieniu MAX będzie oferował nie tylko własne treści, ale również materiały od partnerskich usług, a także relacje sportowe.

Netflix ma nikomu nieznaną funkcję. Zrób to, a dostaniesz dostęp do ukrytych filmów i seriali

Co znajdziemy w ofercie?

Wśród innych zapowiadanych kierunków obranych w rozwoju oferty MAX ma być nacisk na polskie produkcje. Mają się wśród nich znaleźć zarówno produkcje fabularne, jak i dokumentalne. Ponadto zapleczem materiałów będą już dotychczas produkowane w ramach grupy Warner Bros. Discovery filmy i seriale.

Podobny proces do tego, jaki planowany jest na polskim rynku, zaszedł już w maju tego roku w Stanach Zjednoczonych. Tam w ofercie MAX zawitały także polskie produkcje produkowane na zamówienie Playera. Analogicznie w polskiej ofercie HBO MAX już teraz dostępny jest serial „Chyłka” i „Skazana”.

Kiedy start MAX w Polsce?

Według niepotwierdzonych dotąd informacji MAX ma ruszyć w Polsce już wiosną. Zbiegnie się z to z uruchomieniem polskiego oddziału Warner Bros. Discovery. Na razie nie są znane szczegóły dotyczące wariantów usługi i ich ceny. Na amerykańskim rynku MAX w wariancie podstawowym zawierającym reklamy został wyceniony na niecałe 10 dol. miesięcznie.

Źródło: wirtualnemedia.pl