Tech.BiznesINFO.pl > FinTech > PKO BP wydał ważny komunikat. Każdy klient banku powinien to wiedzieć
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 19.06.2024 10:28

PKO BP wydał ważny komunikat. Każdy klient banku powinien to wiedzieć

PKO BP
Fot. BiznesInfo

Bank PKO BP wydał ważny komunikat dla wszystkich swoich klientów. W wiadomości pojawił się apel i wskazówki dotyczące kart. Bank wskazuje na trzy ważne aspekty i zasady, jakimi należy się kierować, aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pieniądzom oraz danym. Trzeba zwrócić uwagę na szczegóły.

Ważny komunikat PKO BP

Bank PKO BP wydał ważny komunikat. Dotyczy on wszystkich klientów i należy się z nim zapoznać. Treść wiadomości skupia się na tym, jak bezpiecznie korzystać z karty w bankomacie, sklepie oraz internecie. - Masz na to wpływ - podkreśla PKO BP na samym początku komunikatu.

ZOBACZ TAKŻE: Nawet 136 200 zł bezzwrotnej dotacji. Pieniądze czekają, ale są warunki

Bank apeluje do klientów o zachowanie ostrożności i korzystanie z podstawowych zasad podczas płatności kartą. Komunikat podzielono na trzy części, ale to w przypadku wypłat pieniędzy z bankomatów pojawiło się najwięcej uwag. Kluczowe jest zwrócenie uwagi na szczegóły przy urządzeniu.

Protest operatora bankomatów. UOKiK wszczął postępowanie

Bank PKO BP apeluje do klientów

Bank PKO BP w specjalnym komunikacie apeluje do klientów o to, by sprawdzić, czy bankomat, z którego planują skorzystać, jest dobrze widoczny i oświetlony. W przypadku bankomatów w pomieszczeniu nie należy wpuszczać do wnętrza obcych osób. 

Co więcej, klienci PKO BP powinni podczas wypłacania pieniędzy zwrócić uwagę na szczegóły. Bank apeluje by:

  • zwrócić uwagę, czy na urządzeniu nie ma dziwnie wyglądających elementów lub np. pojemników na ulotki reklamowe,
  • przyjrzeć się szczelinie czytnika na kartę – tam oszuści mogą instalować tzw. skimmery, czyli nakładki, które “czytają” karty. Klawiatura urządzenia powinna być płaska, bez wyraźnie odstających elementów,
  • zwrócić uwagę na to, czy w pobliżu nie została zainstalowana żadna mikrokamera.

Jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości, wybierz inny bankomat lub przerwij transakcję i spokojnie odejdź od urządzenia. Zgłoś nam swoje podejrzenia - czytamy w komunikacie PKO BP.

Klienci PKO BP otrzymali od banku pakiet zasad bezpieczeństwa

To nie koniec instrukcji przekazanych przez PKO BP. Klienci płacąc kartą w sklepie, powinni być pewni, że nikt nie widzi tego, jaki PIN wpisują na terminalu przy kasie. Natomiast po dokonaniu transakcji karta natychmiast powinna wrócić do portfela. Bank dodaje, że pod żadnym pozorem nie należy udostępniać karty sprzedawcy. Powodem jest fakt, że dane widoczne na kawałku plastiku (kod CVV2, numer karty oraz imię i nazwisko) wystarczą do tego, aby dokonać zakupów w internecie.

ZOBACZ TAKŻE: Duża podwyżka emerytur dla seniorów. Taka będzie waloryzacja w 2025 roku. Są nowe wyliczenia

W przypadku zakupów w sieci bezpieczeństwo karty jest równie ważne. Bank PKO BP apeluje, by w przypadku jakichkolwiek wątpliwości co do transakcji należy bezzwłocznie zrezygnować z jej dokończenia. Dodatkowo w komunikacie podkreślono, iż podczas zakupów w internecie nie należy podawać PIN-ów oraz haseł i innych danych osobowych. Warto również ustawić limity, które ograniczą potencjalne wydatki nieuprawnionych osób.

Uważaj na fałszywe strony, które podszywają się pod agentów rozliczeniowych – adresy fałszywych stron mogą różnić się nawet 1 znakiem, np. zdublowaną literą lub zmienioną końcówką (zamiast .pl może być np. .pi) - dodaje bank PKO BP w komunikacie do klientów.