Tech.BiznesINFO.pl > Sztuczna inteligencja > Sztuczna inteligencja uwarzyła dla znanej marki złocisty napój. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości"
Paula Drechsler
Paula Drechsler 07.05.2023 20:11

Sztuczna inteligencja uwarzyła dla znanej marki złocisty napój. Zdaniem firmy to "piwo przyszłości"

browar
domena publiczna

Niemiecka marka Beck's z okazji swojego 150-lecia wypuściła limitowaną edycję piwa Beck's Autonomous. Ten trunek w całości utworzyła sztuczna inteligencja.

Browarniczy eksperyment

Sztuczna inteligencja robi furorę i jest wykorzystywana w coraz większej liczbie miejsc. Sięgają po nią właściciele różnych biznesów, wykorzystując do analizy rynku, badania preferencji klientów czy wsparcia w tworzeniu planu marketingowego. SI jest także od jakiegoś czasu obecna w branży piwowarskiej. Coraz więcej piw powstaje w kooperacji z botem — SI odpowiada za dobór smaku czy sposób warzenia. Tym razem firma pokusiła się o całkowite powierzenie zadania sztucznej inteligencji. Marka Beck’s zdecydowała się na taki krok z okazji swojego 150-lecia.

Nawiązaliśmy współpracę ze sztuczną inteligencją, pozostawiając jej wybór składników i pracowaliśmy z nią nad sformułowaniem receptury – to naprawdę piwo przyszłości – cieszyła się Laura Salway, dyrektor ds. marketingu Beck’s, cytowana przez spidersweb.pl.

SI do zadań specjalnych

Poza przygotowaniem listy składników i opracowaniem procesu warzenia sztuczna inteligencja przygotowała również projekt logo i kampanię reklamową trunku.

– Po 150 latach przewodzenia przemysłowi browarniczemu wykonujemy kolejny krok w naszej podróży. Fascynujące było obserwowanie narodzin Beck’s Autonomous i tego, jak wykorzystujemy nowe technologie w branży piwowarskiej i komunikacji marki – cytuje Salway marketingprzykawie.pl

Specjaliści wykorzystali do opracowania piwa i marketingu dwa programy: ChatGPT oraz Midjourney. Pierwszy odpowiedzialny był za treści, a drugi za obrazy. Jedyna interakcja międzyludzka pochodziła od zespołów, które przyglądały się odpowiedziom i wdrażały gotowe projekty. Klip reklamowy nowego piwa stworzony został w technologii 360 stopni.

piwoai.jpgFot. Beck's

Chętnych nie zabrakło

Beck's Autonomous trafił do sprzedaży i szybko przestał być dostępny. Limitowana edycja wyprzedała się błyskawicznie. W sklepie internetowym było dostępnych zaledwie 450 butelek tego trunku, bo jak argumentują osoby zaangażowane w proces, był on tylko eksperymentem.

Planujemy nawiązać współpracę z AI na dużą skalę w najbliższej przyszłości – deklaruje Salway.

Limitowana edycja piwa z domieszką SI dostępna była w Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii.