Tech.BiznesINFO.pl > FinTech > Ważne zmiany w dużym banku. Klienci muszą się przygotować
Paula Drechsler
Paula Drechsler 01.10.2023 20:34

Ważne zmiany w dużym banku. Klienci muszą się przygotować

karty
domena publiczna

Po 2 października br. wchodzą w życie istotne zmiany w jednym z największych banków w Polsce. Instytucja informowała klientów o planach, jednak wciąż nie każdy zdaje sobie sprawę z ustalonych terminów. Lepiej sprawdzić, czy jest się odpowiednio przygotowanym, w przeciwnym razie można napotkać spore niedogodności.

Niemal 6 milionów klientów może odczuć zmiany

Trzeci co do wielkości bank w Polsce ogłosił, że po 2 października znika na stałe jedna z jego usług. Zostanie ona zastąpiona nową wersją, jednak aby nadal korzystać ze wszystkich funkcjonalności, należy zastosować się do wytycznych przekazanych przez instytucję. W przeciwnym razie użytkownicy nie będą mogli np. wykonywać w określony sposób przelewów, problemem stanie się też korzystanie z innych udogodnień.

Co mają dać przekształcenia wprowadzane przez obsługujący niemal 6 milionów klientów bank? Podmiot wystosował w tym celu specjalny komunikat, na łamach którego informuje, czego można się spodziewać. Wynika z tego, że między innymi chodzi o lepszą obsługę klienta, bezpieczeństwo oraz wygodniejszy wgląd w finanse. Ale to nie wszystko, ponieważ modyfikacje dotyczą wielu klientów, zarówno indywidualnych, jak i prowadzących działalność gospodarczą.

Wykryto potężną piramidę finansową. Mnóstwo Polaków straci pieniądze Konto wolne od zajęcia komorniczego. Z takiego rachunku długi nie mogą być ściągane

Koniec działania po 2 października

Zmiany wprowadzano stopniowo, bo od 4 września, a zatem część klientów przeszła już do nowej usługi. Jednak wraz po 2 października wszyscy pozostali klienci, którzy do tej pory nie otrzymali dostępu lub nie skorzystali z możliwości wprowadzenia modyfikacji, staną przed faktem dokonanym. Sandander wyłączy bowiem starą wersję aplikacji. “Poprzednia wersja aplikacji będzie dostępna do 2 października. Po tym terminie nie będzie już można z niej skorzystać, dostępna będzie tylko nowa wersja Santander mobile”, brzmi komunikat.

Oznacza to, że bez nowej wersji programu nie da się m.in. wykonać przelewu za pośrednictwem aplikacji, ani dokonać żadnych innych czynności związanych z bankowością internetową z tego poziomu. Spośród niemal 6 milionów klientów banku, już ponad 2 miliony zainstalowało nową aplikację. Co przynoszą zmiany? Bank rozpisał dokładne korzyści posługiwania się nowym programem.

Komunikat banku Santander

Co się zmieni? Spośród wszystkich wymienionych na stronie Santandera funkcjonalności, bank podkreśla kilka istotnych przemian, jakim poddano apkę. Nowa aplikacja będzie się różnić od poprzedniej m.in. tymi elementami:

  • Aby zadbać o jeszcze większe bezpieczeństwo aplikacji, przy aktywacji poprosimy Cię o włączenie mobilnej autoryzacji. To oznacza, że nie dostaniesz już smsKodów do zatwierdzania zleceń w bankowości internetowej. 
  • Zlecenia w aplikacji i bankowości internetowej potwierdzisz 4 cyfrowym PIN-em albo biometrią, czyli odciskiem palca lub rozpoznawaniem twarzy. Jeśli zechcesz wrócić do smsKodów w bankowości internetowej w każdej chwili możesz to zrobić. W Santander internet wejdź w Ustawienia > Sposoby logowania i potwierdzania zleceń.
  • Do nowej wersji aplikacji zalogujesz się tylko jednym loginem. Na ekranie logowania prezentujemy usługi powiązane z konkretnym kontem np. szybki podgląd, BLIK, bilety, parkingi, dlatego kilka osób nie może korzystać z jednej aplikacji. 
  • Jeśli potrzebujesz użyć innego loginu, możesz to zrobić w przeglądarce w telefonie i zalogować się do bankowości internetowej.

Jak pobrać aplikację? Bank informuje, że jeśli użytkownik ma uruchomioną automatyczną aktualizację aplikacji na swoim urządzeniu, to nowa wersja Santander mobile pobierze się sama. Jeśli nie wiemy, czy mamy taką opcję ustawioną, możemy to sprawdzić w ustawienia telefonu, albo zweryfikować, czy podczas włączania bankowości internetowej pokazał się nowy ekran. “Kiedy udostępnimy Ci aplikację, przy następnym logowaniu zobaczysz ekran powitalny nowej wersji”, podkreśla bank. 

Jeśli automatyczna aktualizacji aplikacji w telefonie nie jest włączona, to po 2 października nową wersję Santander mobile będzie można znaleźć w sklepach Google Play lub App Store. “Kiedy udostępnimy Ci aplikację, obok logo aplikacji zobaczysz przycisk Aktualizuj”, informuje Santander. Ważne, aby nie pobierać programu z niepewnych źródeł, a we wspomnianych wyżej sklepach sprawdzić, czy dostawcą na pewno jest Santander Bank Polska. W ten sposób uniknąć można próby wyłudzenia danych.