Tech.BiznesINFO.pl > Sztuczna inteligencja > Biedronka wprowadza nową technologię w swoich sklepach. Sztuczna inteligencja pomoże zrobić zakupy
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 02.10.2023 19:04

Biedronka wprowadza nową technologię w swoich sklepach. Sztuczna inteligencja pomoże zrobić zakupy

Biedronka
materiały własne Iberion

Sztuczna inteligencja zawitała do Biedronki. Klienci kas samoobsługowych otrzymają pomoc AI w czasie zakupów. Rozwiązanie już funkcjonuje w wybranych sklepach w kraju. Biedronka przekonuje, że sztuczna inteligencja pomoże przyspieszyć cały proces. Wydaje się jednak, iż przewidziano, że może dochodzić do pomyłek AI.

Biedronka zaskoczyła, AI w kasach samoobsługowych

Biedronka wychodzi z nowym rozwiązaniem, w którym w sklepach wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja. AI rozgości się w kasach samoobsługowych, gdzie klienci samodzielnie kasują produkty i wkładają je do koszyka.

Klienci Biedronki będą mogli korzystać z AI podczas zakupów w kasach samoobsługowych w czasie ważenia warzyw i owoców. Dodatkowo sztuczna inteligencja ma pomóc w dodawaniu kolejnych produktów do koszyka. Okazuje się, że to rozwiązanie już funkcjonuje.

Sztuczna inteligencja powie ci, jakie jabłko chcesz kupić

AI nie jest obecne jeszcze we wszystkich sklepach sieci Biedronka. - Obecnie rozszerzamy pilotaż tego rozwiązania na kilkadziesiąt sklepów na terenie Warszawy - przekazała Anna Nowakowska-Kaźmierczak w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl. 

W kasach samoobsługowych AI ma rozpoznawać produkty, które ląduje na wadze. Sztuczna inteligencja korzysta w tym przypadku z nauczania maszynowego. Klienci Biedronki otrzymają podpowiedź na temat tego, jaki rodzaj jabłka wybrać na ekranie. AI będzie to wiedzieć, gdyż zeskanuje produkt położony na wadze. 

AI ma przyspieszyć zakupy w Biedronce

Co w przypadku, gdy sztuczna inteligencja się pomyli? Część osób może obawiać się, iż konieczne będzie czekanie, aż podejdzie pracownik sklepu, który ręcznie usunie błąd z kasy samoobsługowej. Nic z tych rzeczy. Biedronka przekonuje, iż w przypadku błędnych podpowiedzi AI klient ma możliwość pełnego zignorowania wskazania i nie potrzebuje do tego akceptacji pracownika. Cel takiego zabieg jest jeden.

Po co Biedronka wprowadza sztuczną inteligencję do sklepów? - Dzięki nowej funkcji klienci sieci Biedronka będą mogli dokonywać zakupów szybciej, co przekłada się na większą wydajność kas samoobsługowych - wyjaśniła Anna Nowakowska-Kaźmierczak w rozmowie z portalem handlowym.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Tagi: Biedronka