Tech.BiznesINFO.pl > FinTech > Duże zmiany w banku Pekao. Dotkną wielu klientów
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 02.04.2024 16:26

Duże zmiany w banku Pekao. Dotkną wielu klientów

bank pekao
Fot. materiały prasowe

Bank Pekao poinformował o licznych nowościach, jakie trafiły w ostatnim czasie do jego bankowości internetowej. Zmiany pojawiły się w interfejsie i funkcjonalności tak aplikacji mobilnej, jak i wersji przeglądarkowej, jednak najważniejsza z nich dotyczy bezpieczeństwa.

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe w aplikacji Pekao24

Użytkownicy aplikacji PeoPay mogą podczas logowania do serwisu internetowego Pekao24 wykorzystać ją do uwierzytelniania dwuskładnikowego. Po wprowadzeniu odpowiedniej konfiguracji przy każdym logowaniu do Pekao24 będzie proszeni o dodatkowe potwierdzenie operacji za pośrednictwem PeoPay.

W ten sposób nawet jeśli cyberprzestępcy przejmą dane logowania, nie będą mieli możliwości uwierzytelnienia. Jednocześnie musieliby bowiem dysponować smartfonem posiadacza konta z zainstalowaną aplikacją. Oczywiście nie jest to metoda w stu procentach chroniąca przed atakami, niemniej stanowi dziś standard.

Dostałeś telefon z tego numeru? Policja ostrzega Polaków

Jak włączyć nowa funkcję w aplikacji Pekao24?

Aby włączyć nową funkcję bezpieczeństwa, należy zalogować się do Peako24 i przejść do ustawień w menu profilu. Następnie należy wybrać menu "Bezpieczeństwo", w którym pojawi się nowa propozycja – "Logowanie dwuskładnikowe".

Dotychczasowe ustawienie można zmienić na PeoPay i potwierdzić tę decyzję już w aplikacji mobilnej. W ten sposób, zamiast stosować np. kody SMS, których przejęcie jest możliwe, można potwierdzać swoją tożsamość także dzięki aplikacji PeoPay.

Pozostałe nowości w Pekao

W ofercie Pekao pojawiła się ponadto możliwość wysłania prośby o przelew za pośrednictwem systemu BLIK bezpośrednio z poziomu aplikacji PeoPay. Kolejną nowością, na którą należy zwrócić uwagę, jest możliwość weryfikowania tożsamości pracowników, którzy kontaktują się z nami w imieniu banku. Wystarczy podczas rozmowy poprosić o weryfikację, a dane konsultanta zostaną dostarczane w postaci wizytówki.