Tech.BiznesINFO.pl Internet i TV Instagram będzie jak YouTube. Pojawią się niepomijalne reklamy
Fot. Pixabay/Webster2703

Instagram będzie jak YouTube. Pojawią się niepomijalne reklamy

6 czerwca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Meta testuje zmiany w aplikacji Instagram. Już teraz medium jest przepełnione treściami reklamowymi - zarówno natywnymi, jak i pochodzącymi od tamtejszych twórców - a wkrótce stracimy także możliwość ich pomijania. Instagram testuje bowiem funkcję “przerwy reklamowej”.

Instagram będzie jak YouTube

Choć przerwę reklamową kojarzymy raczej z dwudziestowiecznymi środkami masowego przekazu, to zaczynają się one pojawiać także w nowych mediach - na YouTube, a teraz także na Instagramie . Aktualnie nowość w postaci reklam, których nie można pominąć, jest testowana w ograniczonym zakresie, jednak może trafić do wszystkich.

Oczywiście już wcześniej w Instagramie pojawiało się mnóstwo reklam. Dotąd jednak nic nie stało na przeszkodzie, by je pominąć i przejść do treści , które nas interesują. Ta epoka jednak ma się ku końcowi.

Eurowizja 2024. Luna zhakowana. Włamywacz okazał się zaskakująco miły

Testy niepomijalnych reklam ruszyły

Instagram nie ma zamiaru eksperymentować z nowymi formatami treści reklamowych. Po prostu odbiera użytkownikom funkcję pomijania wszystkich rodzajów reklam, które już funkcjonują w serwisie. Mowa więc o rolkach, ale można się spodziewać, że Instagram będzie także zatrzymywał swoich użytkowników podczas scrollowania, podobnie jak robi to TikTok.

Meta potwierdziła już dla BBC, że testy faktycznie mają miejsce i nie jest to efektem usterki. W  tym samym oświadczeniu korporacja przekazała także, że będzie informować redakcje, jeśli (gdy?) po fazie testów niepomijalne reklamy zagoszczą na Instagramie na stałe i dla wszystkich .

Groźba bojkotu między bajki

Decyzja Meta oczywiście wzbudza sprzeciw użytkowników, jednak trudno na poważnie brać ich deklaracje o rzekomym porzuceniu platformy, gdy na tej pojawią się niepomijalne reklamy. Badania są na ogół zgodne, że Instagram to obok TikTok najbardziej uzależniające medium społecznościowe . Ma również najbardziej szkodliwy wpływ na psychikę użytkowników, szczególnie młodszych.

Instagram i nowe funkcje dotyczące rolek. Twórcy rozpoczną testy
Tragiczna śmierć młodego influencera. Zginął podczas nagrywania
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech