Tech.BiznesINFO.pl Internet i TV Orange zwróci pieniądze klientom. Latami niesłusznie naliczało opłaty
Fot. materiały własne

Orange zwróci pieniądze klientom. Latami niesłusznie naliczało opłaty

10 lipca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Orange Polska zwróci pieniądze swoim klientom. Jest to wynik porozumienia pomiędzy operatorem i Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta, który dopatrzył się naruszenia praw abonentów w naliczaniu opłat za utrzymanie numerów w sieci.

Orange niesłusznie naliczało opłaty

Orange Polska opublikowało komunikat, w którym zawiadamia, że od 24 stycznia br. zaprzestało pobierać opłaty za utrzymanie numeru w sieci . Jest to efekt działalności UOKiK , który uznał, że Orange pobierało opłaty z naruszeniem praw konsumentów.

Przed zmianami Orange naliczało opłatę w wysokości 5 zł za każdy miesiąc, w którym nie zarejestrowano aktywności abonenta. Proceder trwał od kwietnia 2022 r.

Nowa dopłata dla Polaków? Lepiej uważaj, to oszustwo

Klienci otrzymają zwroty środków

Zwrot wszystkich pobranych opłat otrzymają wszyscy abonenci Orange, którzy zostali nimi obciążeni. Dotyczy to numerów, które nadal są aktywne w ofercie na kartę oraz innych numerów aktywnych w sieci, od których opłata została pobrana na nieaktywnych już numerach.

Zobacz: Sieć SD-WAN: lepiej i taniej? Optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy

Zwroty rozpoczęły się 9 lipca. Orange będzie oddawał opłaty w postaci środków przyznanych na bieżące konto . Po przekazaniu środków klienci otrzymają potwierdzenie SMS . Środki będzie można wykorzystać w ciągu 60 dni od tego momentu.

Co z osobami, które nie są klientami Orange?

Zwroty aktywnym abonentom nie oznaczają to zakończenia całej sprawy. Orange wciąż nie wypracowało bowiem narzędzi do tego, aby niesłusznie naliczone opłaty zwrócić osobom, które nie są już klientami sieci .

Operator deklaruje, że w porozumieniu UOKiK trwają jednak prace, aby także im wypłacić należności . Będziemy informować o takiej możliwości, gdy tylko będzie dostępna.

Orange rozdaje gratisy. Wyjątkowa oferta na Dzień Dziecka
Atak na klientów dwóch polskich banków. Oszuści włamują się na konta
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech