Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Spotify podnosi ceny w Polsce. Co zrobić, by nie utracić dostępu do usługi?
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 08.01.2024 17:35

Spotify podnosi ceny w Polsce. Co zrobić, by nie utracić dostępu do usługi?

Spotify
Fot. @felipepelaquim/Unsplash

Spotify to od lat największa usługa streamingowa służąc do słuchania muzyki i podcastów. Jej administracja zaczęła rozsyłać ważne maile wśród użytkowników wersji Premium. Szykują się podwyżki.

Spotify droższe o 4 złote

Maile z informację o podwyższeniu cen otrzymują także Polacy. Dowiadujemy się z nich, że już od dziś koszt indywidualnej subskrypcji wzrośnie z 19,99 zł na 23,99 zł, Duo z 24,99 zł na 30,99 zł, zaś Family z 30,99 zł na 37,99 zł. Różnica w kwocie wynosi więc kolejno 4, 6 i 7 zł miesięcznie, jednak w skali roku mowa już o zwiększeniu wydatków o 48 zł, 72 zł i 84 zł.

Podwyżki nie wchodzą w życie dzisiaj. Spotify zdecydowało bowiem, aby dać użytkownikom jeszcze dwa miesiące na to, by podjąć decyzję, czy chcą kontynuować korzystanie z usługi. W rezultacie za styczeń i luty zapłacimy jeszcze 19,99 zł. Warto zaznaczyć, że zmiany obejmują tylko podstawowy wariant Individual. 

UOKiK przyjrzał się praktykom usług VOD. Automatyczne zgody na większe ceny nielegalne

Nowe warunki wymagają akceptacji

Co ważne, konieczne jest zaakceptowanie nowych warunków przez użytkownika. To zapewne nauczka po tym, jak UOKiK ukarał Amazon za stosowanie mechanizmu automatycznych zgód na podwyższanie cen usług Prime – jeśli ci sami nie zrezygnowali, opłaty były pobierane automatyczne.

Spotify postępuje w inny sposób. Do 31 marca konieczne jest zaakceptowanie nowych warunków, a po upływie tego czasu członkostwo zostanie automatycznie anulowane i konto przejdzie na wersję bezpłatną z reklamami. Akceptacji najlepiej dokonać z poziomu smartfonu – kliknięcie przycisku „Akceptuję” w mailu  przeniesie nas do aplikacji (konieczna wersja 8.8.74 lub nowsza) i dopiero wówczas warunki zostaną zatwierdzone. Otrzymamy także potwierdzenie mailowe. 

Wzrosły koszty operacyjne

Jako powód podwyżek Spotify wskazuje wzrost ponoszonych przez firmę kosztów operacyjnych. Administracja zaznacza także, że jest to pierwsza taka podwyżka od czasu wejścia usługi na polski rynek.

Zwiększone koszty operacyjne mogą być zaskakującym argumentem, biorąc pod uwagę, że w grudniu Spotify ogłosiło plany zwolnienia aż 17 proc. swoich pracowników, co przekłada się na ok. 1,5 tys. osób.