Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > To już koniec. Popularny sklep internetowy wycofuje się z Polski
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 27.02.2024 18:30

To już koniec. Popularny sklep internetowy wycofuje się z Polski

zakupy w sieci
Fot. rupixen.com/Unsplash

Okres pandemicznych lockdownów poskutkował uruchomieniem wielu usług dowozu zakupów, także tych codziennych, spożywczych. W tym czasie na polskim rynku uruchomiony został internetowy sklep spożywczy Barbora. Przez pewien czas cieszył się on popularnością, lecz to już się skończyło. Władze spółki podjęły ostateczną decyzję co do przyszłości sklepu.

Barbora kończy działalność w Polsce

Jak informuje cashless.pl, po trzech latach w Polsce internetowy sklep spożywczy Barbora ostateczne kończy swoją działalność. Ostatni dzień, kiedy będzie można jeszcze zrobić w nim zakupy, przypadnie na 3 marca. Już teraz obowiązują jednak zniżki sięgające 30 proc.

Trudno powiedzieć, aby wycofanie się z polskiego rynku przez Barborę było wielkim zaskoczeniem. Po początkowej szybkiej ekspansji do kolejnych większych miast i szczytowym prosperity w czasie lockdownów, w zeszłym roku było już widać, że sklep nie radzi sobie najlepiej.

Niepokojące maile docierają do Polaków. Eksperci ostrzegają

Zmniejszone zainteresowanie po pandemii

Jednym z symptomów kiepskiej kondycji Barbory było wycofanie się z Wrocławia jeszcze w zeszłym roku, później – w styczniu tego roku – z Krakowa. Decyzja o opuszczeniu tak atrakcyjnych rynków wskazywać mogła tylko na jedno: Barbora ma poważne problemy.

W ostatnim czasie lista miast, w których można było zamówić zakupy za pośrednictwem Barbory ograniczała się do Warszawy, Trójmiasta, Katowic i Łodzi. Tym samym sklep znalazł się w gronie podmiotów, które szybko rosły w czasie lockdownów, niemniej po ich zakończeniu i ogłoszeniu końca pandemii nie potrafiły się odnaleźć w nowych realiach, w których zapotrzebowanie na zakupy z dowozem nie było już tak duże.

Kiepskie wyniki już w 2022 r.

Jak donoszą wiadomoscihandlowe.pl, jednym z sygnałów świadczących o tym, że Barbora może zmierzać do zakończenia swojej działalności w Polsce, były wyniki finansowe jeszcze z roku 2022 (brakuje wciąż danych z 2023 r.). Wówczas przy przychodach w wysokości 97,11 mln zł uzyskano straty rzędu 70,1 mln.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl/cashless.pl