Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta dopatrzył się nieprawidłowości w praktykach Zalando. Popularny serwis, w którym można kupić odzież, miał wpływać na decyzje zakupowe konsumentów w sposób niedopuszczalny w polskich realiach prawnych. Urząd zobowiązał Zalando nie tylko do zmian w mechanizmach sprzedażowych stosowanych na swojej witrynie, ale też do przekazania klientom, których prawa były naruszane, voucherów zakupowych.
Orlen Paczka rzuca wyzwanie Paczkomatom InPostu i proponuje nowy model działania. Polski gigant ogłosił, że jego automaty paczkowe będą współdzielone, to znaczy, że będzie można zamawiać do nich paczki dostarczane przez dowolnych przewoźników. Skorzystają ci, którzy mieszkają bliżej Orlen Paczki, niż Paczkomatów InPostu.
Kaufland, znany dotąd głównie z sieci stacjonarnych marketów, ogłosił uruchomienie nowej platformy e-commerce w Polsce. Już 7 sierpnia klienci będą mieli dostęp do milionów produktów oferowanych przez tysiące sprzedawców.
Mamy rok 2024, a mimo to w Polsce nie stanął jeszcze żaden sklep Apple. Zamiast tego korporacja polega na sieciach resellerskich w ramach programu Apple Premium Partner. Jedną z nich był Cortland, jednak sklepy właśnie zniknęły z rynku.
Unia Europejska chce ograniczyć zalewanie Europy tanim plastikiem oraz wszelkiego rodzaju towarami niskiej jakości. Nieprzerwanym strumieniem płyną one z Chin za sprawą platform takich jak AliExpress, Temu i Shein. Do czasu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął udział w przeglądzie serwisów i aplikacji mobilnych, na których prowadzona jest sprzedaż. W ramach międzynarodowej inicjatywy przebadano złe praktyki marketingowe stosowane także w polskim e-commerce. A te są u nas powszechne.
Allegro poinformowało o zmianach w regulaminie, które wejdą w życia 8 września br. Są one rezultatem wprowadzenia dyrektywy DAC7, która nakłada m.in. na administratorów serwisów obowiązek przekazywania danych użytkowników organom skarbowym. Ci mogą wyciągać konsekwencje wobec osób, które prowadzą niezarejestrowaną działalność.
Tanie towary niskiej jakości zalały europejskie rynku za sprawą chińskich serwisów e-commerce. Również w Polsce pod względem popularności ustępują one już tylko Allegro. Ich pozycja może zostać poważnie zachwiana - Komisja Europejska chce obłożyć zakupy na AliExpress, Temu, czy Shein cłami.
W życie weszły dziś nowe regulacje dotyczące handlu w internecie będące implementacją europejskiej dyrektywy DAC7 w polskim systemie prawnym. Administratorzy serwisów sprzedażowych są odtąd zobowiązani do przekazywania organom skarbowym informacji o sprzedających. Fiskus następnie będzie mógł zakwalifikować sprzedaż jako działalność gospodarczą.
Temu przebojem wdarło się na polski rynek e-commerce i osiągnęło wyniki plasujące serwis tuż za Allegro. Tymczasem wobec Temu wysuwane są bardzo poważne oskarżenia - w aplikację ma być wszyty złośliwy kod służący do szpiegowania użytkowników.
Doszło do kolejnego wycieku danych polskich internautów. Tym razem zaatakowane zostały serwery firmy dostarczającej narzędzia dla sklepów internetowych, jednak o incydencie poinformował jeden z jej klientów. Chodzi o internetowy sklep erotyczny - doszło do naruszenia ochrony danych także jego klientów.
Poczta Polska poinformowała o rozszerzeniu sieci punktów partnerskich, w których można odebrać i wysyłać obsługiwane przez nią przesyłki. Pocztex PUNKT, bo taką nazwę noszą placówki pocztowe i punkty partnerskie, pojawią się w kolejnych dwóch sieciach sprzedaży detalicznej.
Allegro zapowiedziało znaczące ograniczenia w handlu w serwisie. Administracja chce powalczyć ze sprzedażą podróbek produktów popularnych marek. Przed wystawieniem markowych rzeczy na Allegro konieczne będzie zaakceptowanie specjalnych warunków.
Użytkownicy serwisów z ogłoszeniami są szczególnie narażeni na cyberzagrożenia. Napastnicy robią wszystko, by ominąć mechanizmy ochrony przed oszustwami, co można zaobserwować na przykładzie trwającej właśnie kampanii. Przedsięwzięto w niej nowe, nieoczywiste środki.
Wielka popularność serwisu Shein w Polsce nie umknęła uwadze cyberprzestępców. Rozpoznana została kampania phishingowa, w której napastnicy podszywają się pod administrację tej właśnie platformy. Tym razem, zamiast coś kupić, można tylko stracić.
Senat przegłosował nowe przepisy implementujące w polskim prawie dyrektywę DAC-7. Stanowi ona nowe obowiązki dla administracji serwisów sprzedażowych, jednak na celu ma zwalczanie szarej strefy, w której działalność mogli prowadzić internetowi sprzedawcy i usługodawcy.
W polskojęzycznym internecie jak grzyby po deszczu rosną fałszywe sklepy internetowe. Najczęściej oszuści wykorzystują duże marki odzieżowe. Potencjalne ofiary przyciągają atrakcyjnymi cenami, jednak na transakcjach można tylko stracić.
“W trosce o polskich konsumentów” - brzmi tytuł komunikatu ministerstwa rozwoju i technologii. Resort informuje w nim o zwróceniu się do cieszących się ogromną popularnością w Polsce chińskich platform e-commerce’owych o udzielenie wyjaśnień w sprawie licznych zgłoszonych nieprawidłowości.
Allegro, wiodąca platforma sprzedażowa w Polsce, wprowadza kluczowe zmiany w swoich usługach. Nowości dotyczą m.in. Allegro Pay, opinii o produktach oraz regulaminów związanych z płatnościami. Użytkowników czeka również aktualizacja zasad dotyczących licytacji i kategorii ofert.
Policjanci z Centralnego Biura Zwalczania Cyberprzestępczości zatrzymali 3 osoby, które podejrzewane są o dokonywanie oszustw internetowych. Uwagę zwraca ich niecodzienna metoda działania, przed którą strzec powinni się zwłaszcza użytkownicy serwisów sprzedażowych.
Chińscy giganci e-commerce’owi od lat śmiało ekspandują na polski rynek. Szlaki przetarł AliExpress, dziś tryumfy święci m.in. Temu, ustępując pod względem popularności wyłącznie rodzimemu Allegro. To się jednak może wkrótce zmienić. Walkę z nieuczciwą konkurencją z Chin zapowiedziało ministerstwo finansów.
Allegro rozesłało wśród sprzedawców maile informujące o nowych zasadach wprowadzanych w serwisie. Już w połowie maja dodawane oferty będą podlegały bardziej skrupulatnej analizie pod kątem jakości. Przełoży się to na opóźnienia w publikacji ofert sprzedażowych, ale też części komentarzy.
Nadchodzą duże zmiany dla serwisów ogłoszeniowych czy e-commerce’owych i ich użytkowników. Rząd przyjął już projekt ustawy, która implementuje w polskim prawie unijną dyrektywę DAC7. Dzięki temu urząd skarbowy będzie mógł nadzorować także internetową sprzedaż detaliczną i jeśli ta przekroczy określone limity - może ją opodatkować.
InPost, lider w dziedzinie usług logistycznych w Polsce, wzmacnia swoją obecność na rynku poprzez rozwój sieci lodówkomatów. Po długim okresie stagnacji firma powraca do inwestycji w te innowacyjne urządzenia, które oferują nowe możliwości przechowywania i dostarczania produktów spożywczych.
InPost zapowiedział uruchomienie nowej usługi. Jeszcze w tym roku wystartować mają przesyłki międzynarodowe. Co ważne, wysyłać będzie można za pośrednictwem paczkomatów – tak wygodnie, jak ma to miejsce w przypadku przesyłek krajowych.
Jest reakcja Amazona na opublikowane wczoraj zarzuty sformułowane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Przypomnijmy, że korporacja została ukarana grzywną sięgająca blisko 32 mln zł za stosowanie tzw. dark patterns i wprowadzanie klientów w błąd. Amazon jednak nie ma zamiaru jej płacić.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta poinformował o nałożeniu wysokiej kary finansowej na luksemburski oddział korporacji Amazon, która odpowiada za sprzedaż w sklepie amazon.pl. W ocenie UOKiK Amazon dopuścił się niezgodnych z prawem praktyk obejmujących swoje usługi.
Platforma Vinted, mimo że unijna dyrektywa DAC7 wchodzi w życie w Polsce dopiero od lipca, już przekazała dane o transakcjach użytkowników Urzędowi Skarbowemu. To wywołało lawinę pytań i niepokoju wśród sprzedających online. Jakie są konsekwencje tego przedterminowego posunięcia?