Tech.BiznesINFO.pl > Cyberbezpieczeństwo > Bank PKO BP wydał ważny komunikat. Każdy klient powinien to wiedzieć
Mateusz Wyderka
Mateusz Wyderka 20.05.2024 18:33

Bank PKO BP wydał ważny komunikat. Każdy klient powinien to wiedzieć

Bank PKO BP
Fot. materiały własne

PKO BP opublikowało ważny komunikat. Bank informuje o wprowadzeniu dodatkowego zabezpieczenia podczas logowania do serwisu bankowości internetowej iPKO. Ma to wzmocnić ochronę klientów przed zagrożeniami cyberprzestępczości. 

Nowość w bankowości internetowej PKO Banku Polskiego

Od 20 maja klienci PKO BP korzystający z bankowości internetowej iPKO zauważą pewne zmiany podczas próby zalogowania się na swoje konto. 

Bank wprowadził bowiem dodatkowe zabezpieczenie. Jego włączenie uzależnione będzie od wyrażenia odpowiedniej zgody. Jeśli klient się na to zdecyduje, to zmianę tę trzeba będzie zatwierdzić narzędziem autoryzacji (np. kodem SMS).

Ważne zmiany na lotniskach przed wakacjami. Każdy powinien o tym wiedzieć

Aby skorzystać należy wyrazić zgodę

Dzięki dodatkowemu zabezpieczeniu logowania przeanalizujemy parametry Twojego urządzenia i sposób, w jaki korzystasz z serwisu iPKO – jeśli wyrazisz zgody. Dzięki temu możesz zyskać dodatkową ochronę przed cyberprzestępcami - czytamy w komunikacie na stronie banku.

Nowa usługa sprawdzi parametry urządzenia, którego klient używa logując się do serwisu iPKO, a także wybrane cechy zachowania użytkownika, jak np. tempo i sposób pisania na klawiaturze. Jeżeli klient będzie chciał korzystać z bankowości internetowej iPKO na starych zasadach, będzie musiał dokonać dodatkowej autoryzacji. 

ZOBACZ: Ważny komunikat dla klientów Banku ING. Ostrzeżenie przed oszustwem

PKO BP zaznacza, że wszystkie te dane są ściśle chronione zgodnie z przepisami RODO i dotyczą jedynie zachowań klienta w iPKO.

Podczas logowania do serwisu internetowego iPKO klient zobaczy informację o dodatkowym sposobie zabezpieczenia logowania. Aby włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania musi wyrazić odpowiednie zgody, które mu się wyświetlą na ekranie i następnie zatwierdzić je narzędziem autoryzacji np. kodem sms lub potwierdzeniem w aplikacji mobilnej – informuje bank.

Logowanie ma stać się bezpieczniejsze

Nowa usługa PKO BP nie jest obowiązkowa. Warto jednak rozważyć jej włączenie, gdyż ma na celu poprawienie bezpieczeństwa klienta korzystającego z bankowości internetowej, co jak wiemy naraża nas niestety na cyberataki i nieprzyjemne konsekwencje. 

Jak włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania?

  • Podczas logowania do serwisu iPKO wyświetli się komunikat
  • Można włączyć dodatkowe zabezpieczenie logowania – wystarczy, że wyrazisz zgody i zatwierdzisz narzędziem autoryzacji
  • Dodatkowe zabezpieczenie logowania działa na wszystkich urządzeniach (np. tablet, laptop, telefon), na których będziesz się logować do serwisu iPKO

Źródło: PKO BP