Tech.BiznesINFO.pl Sztuczna inteligencja Biedronka wprowadza nową technologię w swoich sklepach. Sztuczna inteligencja pomoże zrobić zakupy
materiały własne Iberion

Biedronka wprowadza nową technologię w swoich sklepach. Sztuczna inteligencja pomoże zrobić zakupy

2 października 2023
Autor tekstu: Agata Jaroszewska

Sztuczna inteligencja zawitała do Biedronki. Klienci kas samoobsługowych otrzymają pomoc AI w czasie zakupów. Rozwiązanie już funkcjonuje w wybranych sklepach w kraju. Biedronka przekonuje, że sztuczna inteligencja pomoże przyspieszyć cały proces. Wydaje się jednak, iż przewidziano, że może dochodzić do pomyłek AI.

Biedronka zaskoczyła, AI w kasach samoobsługowych

Biedronka wychodzi z nowym rozwiązaniem, w którym w sklepach wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja. AI rozgości się w kasach samoobsługowych, gdzie klienci samodzielnie kasują produkty i wkładają je do koszyka.

Klienci Biedronki będą mogli korzystać z AI podczas zakupów w kasach samoobsługowych w czasie ważenia warzyw i owoców. Dodatkowo sztuczna inteligencja ma pomóc w dodawaniu kolejnych produktów do koszyka. Okazuje się, że to rozwiązanie już funkcjonuje.

Sztuczna inteligencja powie ci, jakie jabłko chcesz kupić

AI nie jest obecne jeszcze we wszystkich sklepach sieci Biedronka. - Obecnie rozszerzamy pilotaż tego rozwiązania na kilkadziesiąt sklepów na terenie Warszawy - przekazała Anna Nowakowska-Kaźmierczak w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

W kasach samoobsługowych AI ma rozpoznawać produkty, które ląduje na wadze . Sztuczna inteligencja korzysta w tym przypadku z nauczania maszynowego. Klienci Biedronki otrzymają podpowiedź na temat tego, jaki rodzaj jabłka wybrać na ekranie. AI będzie to wiedzieć, gdyż zeskanuje produkt położony na wadze.

AI ma przyspieszyć zakupy w Biedronce

Co w przypadku, gdy sztuczna inteligencja się pomyli? Część osób może obawiać się, iż konieczne będzie czekanie, aż podejdzie pracownik sklepu, który ręcznie usunie błąd z kasy samoobsługowej. Nic z tych rzeczy. Biedronka przekonuje, iż w przypadku błędnych podpowiedzi AI klient ma możliwość pełnego zignorowania wskazania i nie potrzebuje do tego akceptacji pracownika. Cel takiego zabieg jest jeden.

Po co Biedronka wprowadza sztuczną inteligencję do sklepów? - Dzięki nowej funkcji klienci sieci Biedronka będą mogli dokonywać zakupów szybciej , co przekłada się na większą wydajność kas samoobsługowych - wyjaśniła Anna Nowakowska-Kaźmierczak w rozmowie z portalem handlowym.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Ważne zmiany w dużym banku. Klienci muszą się przygotować
Ruszyła loteria Allegro Smart! Do wygrania tysiące ciekawych nagród
Obserwuj nas w
autor
Agata Jaroszewska

Redaktorka portalu Goniec.pl, gościnnie piszę dla Tech.BiznesINFO. Studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Szkole Głównej Służby Pożarniczej. Interesuję się głównie problemami społecznymi oraz zagadnieniami związanymi z kulturą. W swojej pracy skupiam się na nagłaśnianiu ważnych i istotnych spraw w skali lokalnej, a do opisywanych spraw zawsze podchodzę bezstronnie. Moją pasją jest etnologia, szczególnie kwestie związane z kulturowym uwarunkowaniem społeczeństwa oraz dawne wierzenia. Szczególną uwagę przywiązuję do historii mówionej, gdzie nie ma jedynej i słusznej wersji wydarzeń historycznych. Przez trzy lata prowadziłam badania etnograficzne na terenie Ukrainy. Na Huculszczyźnie rozmawiałam ze świadkami historii na temat ich wspomnień o szkołach prowadzonych przez Polaków, czy prześladowaniu grekokatolików w czasie delegalizacji tego Kościoła na tamtejszych terenach.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech