Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Nowe gry CD Projekt nadchodzą. Projekt Polaris wejdzie w fazę produkcyjną
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 22.01.2024 22:09

Nowe gry CD Projekt nadchodzą. Projekt Polaris wejdzie w fazę produkcyjną

Wiedźmin 3
Fot. CD Projekt RED

Rok 2024 zapowiada się na niezwykle ważny w działalność CD Projekt RED. Producent poinformował, że wyczekiwana kolejna produkcja osadzona w wiedźmińskim uniwersum wejdzie w kolejną fazę rozwoju, a pracę postępują także nad innymi grami.

Nowy etap prac nad „Wiedźminem 4”

Reuters donosi, że w tym roku w fazę produkcyjną ma wejść projekt Polaris. Jest to nazwa, pod którą kryje się kolejna gra osadzona w świecie wiedźmińskim. Stanowić będzie jednak nie kontynuację dotychczasowej serii, lecz otwarcie nowej trylogii.

Jeden z nowych dyrektor wykonawczych CD Projekt RED, Adam Badowski, potwierdził, że już w połowie tego roku nad projektem Polaris ma pracować około 400 osób. Jak na razie nie została wskazana choćby orientacyjna data premiery. Analitycy wskazują  na rok 2026 lub 2027, jednak biorąc pod uwagę tempo prac w CDPR należy te terminy traktować ostrożnie. 

Nowe wieści o kolejnej grze z serii „Wiedźmin” – twórcy zapowiadają niespotykaną dotąd skalę

Co z sequelem Cyberpunka?

Równolegle do prac na nową trylogią wiedźmińską trwa rozwój projektu Orion. Ma to być pełnoprawny sequel Cyperpunka 2077. Po sukcesie DLC Phantom Liberty i aktualizacji 2.0 dla podstawki zainteresowanie graczy jest nie mniejsze niż w przypadku projektu Polaris.

Niestety prace nad kontynuacją Cyberpunka są na znacznie wcześniejszym etapie, niż nad „kolejnym Wiedźminem”. Produkcja nadal jest w fazie koncepcyjnej, przy czym już w tym roku nad przedsięwzięciem ma pracować 80 osób. Jak na razie nie zostały ujawnione żadne detale, jak np. tryb wieloosobowy, który finalnie nigdy nie trafił do pierwszej części.

Zobacz także: Czarne chmury nad programem „Laptop dla ucznia”. Może zabraknąć pieniędzy

SI w produkcji gier CDPR

Wszystko to wskazuje, że CD Projekt RED nie zamierza zmieniać swoich metod pracy i znów pomiędzy kolejnymi dużymi grami planowana jest kilkuletnia przerwa. Doświadczenie premiery Cyberpunka 2077 pokazało jednak, że nawet taki harmonogram nie przekłada się bezpośrednio na jakość gier studia.

Badowski wypowiedział się także na temat planów integracji w procesy produkcyjne CDPR sztucznej inteligencji. Według niego SI jest szansą na usprawnienie, przyśpieszenie wielu procedur, ale nie będzie służyć do zastępowania pracowników.

Źródło: Reuters