Tech.BiznesINFO.pl > Cyberbezpieczeństwo > Pilny komunikat do klientów banku. ”Szybko zaloguj się do serwisu!”
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 06.08.2024 10:05

Pilny komunikat do klientów banku. ”Szybko zaloguj się do serwisu!”

komputer, logowanie
Fot. Pixabay/OleksandrPidvalnyi

Dostałeś taką wiadomość od swojego banku? Lepiej uważnie ją przeczytaj. Ta metoda oszustwa może nas zaskoczyć. Wiemy jednak, na co warto zwrócić uwagę, by nie stracić pieniędzy i danych. Nie tylko SMS-y i maile powinny nas zaniepokoić. Bank ujawnił długą listę.

Klienci kolejnego banku na celowniku oszustów

Mogłoby się wydawać, że nikt już ”nie nabiera się” na oszustwa wykorzystujące wiadomości rzekomo wysyłane przez bank. Jednak nic bardziej mylnego. Niestety, prób wyłudzenia metodą phishingu nie brakuje, a oszuści są coraz bardziej kreatywni. W ostatnim czasie informowaliśmy o oszustwach skierowanych w klientów banku BNP Paribas. Tym razem fala wyłudzeń uderza w Bank Millennium. Na co trzeba koniecznie uważać? Bank zdradził, w jaki sposób ochronimy swoje dane i środki na koncie.
 

Ten miesiąc będzie nie do zniesienia - prognozy nie pozostawiają złudzeń

Dostałeś taką wiadomość? Lepiej natychmiast ją usuń!

Nie tylko wiadomości ”od banku” mogą być próbą wyłudzenia. Jak informuje Bank Millennium, w ostatnim czasie szczególnie popularne stały się oszustwa z wykorzystaniem platform sprzedażowych, takich jak Allegro, OLX czy Vinted. Niezależnie od nadawcy, Polacy powinni uważać na każdą wiadomość — czy to SMS-a, czy maila, czy nawet komunikat na WhatsAppie — zawierającą link do logowania. W teorii przekieruje nas na stronę banku, gdzie zostaniemy poproszeni o jak najszybsze zalogowanie się. Witryna może wyglądać bardzo autentycznie, należy jednak pamiętać, że faktyczne banki nie wysyłają takich powiadomień. Pracownicy banku nie proszą również o potwierdzenie transakcji w aplikacji ani o przekazanie jednorazowych Haseł SMS. Jeśli spotkamy się z takim działaniem, możemy być pewni, że to oszustwo i powinniśmy natychmiast skontaktować się z bankiem.
 

Bank Millennium ostrzega swoich klientów

Spółka zdradziła kilka sposobów, jak radzić sobie w razie próby wyłudzenia. Ze wskazówkami banku warto zapoznać się, nawet jeśli swoje konto otworzyliśmy w innej firmie; niemal wszystkie sprawdzą się niezależnie od tego, w którym banku ulokowaliśmy swoje oszczędności. O czym powinniśmy pamiętać? Bank Millenium przypomina:

  • nie klikaj w nieznane linki w mailach i smsach, wiadomościach na portalach społecznościowych;
  • dokładnie sprawdzaj nadawcę wiadomości i nie podawaj w mailu poufnych danych;
  • nie otwieraj załączników, jeśli nie wiesz, co może w nich być;
  • nie udostępniaj nikomu danych do logowania, zadbaj o silne hasła i zmieniaj je co jakiś czas;
  • dokładnie sprawdzaj powiadomienia o transakcjach - jeśli coś się nie zgadza, nie zatwierdzaj operacji!
  • przed zalogowaniem sprawdź, czy adres strony jest poprawny, nie zawiera literówek i czy połączenie jest szyfrowane;
  • zainstaluj oprogramowanie antywirusowe na wszystkich urządzeniach, na których logujesz się do bankowości elektronicznej i aktualizuj je na bieżąco;
  • korzystaj z zaufanych urządzeń i programów, jeśli dzielisz urządzenie z innymi użytkownikami zawsze pamiętaj, aby się wylogować;
  • w razie utraty karty lub telefonu z aktywną aplikacją - od razu je zablokuj, np. w Millenecie.