Tech.BiznesINFO.pl Internet i TV Poważny błąd w mObywatelu. Może dotyczyć wielu Polaków
Fot. Semevent / Unsplash

Poważny błąd w mObywatelu. Może dotyczyć wielu Polaków

24 grudnia 2023
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Występują błędy w działaniu aplikacji mObywatel. Użytkownicy mogą dostawać powiadomienie dotyczące pojazdów, które nie należą już do nich, mimo że zmiana właściciela została zarejestrowana w urzędzie. Powiadomienia mogą wprowadzać zamieszanie wśród kierowców.

Błędne powiadomienia z mObywatela

Błąd zgłosił serwisowi instalki.pl jeden z użytkowników. Otrzymuje on za pośrednictwem aplikacji mObywatel przypomnienia o konieczności dokonania przeglądów pojazdów, które zostały już sprzedane i przerejestrowane . Nieznana jest skala występowania problemu, niemniej to już druga taka sytuacja, która spotkała zgłaszającego.

8 sierpnia użytkownik sprzedał samochód marki Lexus i zgłosił to w odpowiednim urzędzie. Mimo to 16 sierpnia otrzymał powiadomienie, że samochód musi przejść przegląd. Wówczas auto nie było już połączone z jego kontem w aplikacji mObywatel. Można było wówczas stwierdzić, że od sprzedaży do komunikatu przeglądu minęło niewiele czasu i nie wszystkie dane zostały zsynchronizowane.

Elon Musk i inżynierowie Tesla mieli wiedzieć o wadach auta, które doprowadziły do śmiertelnego wypadku

Powtórka przy kolejnym pojeździe

Niestety sytuacja się powtórzyła. Użytkownik w połowie listopada sprzedał inny pojazd, Hondę. Ponownie dokonał wszelkich formalnych zgłoszeń i zmian i był pewien, że odpowiednie działania podjęli i zakończyli  także nowi nabywcy pojazdów. Warto zaznaczyć, że Lexus jeszcze przed wysłaniem powiadomienia o przeglądzie był już eksploatowany na nowych tablicach rejestracyjnych.

Również w przypadku Hondy w mObywatelu pojawiło się powiadomienie o konieczności dokonania przeglądu pojazdu, mimo że wcześniej w aplikacji zostały już zatwierdzone i były widoczne zmiany.

Zobacz też: Philips wycofuje swoje rezonansy magnetyczne. Urządzenia zagrażają zdrowiu

Przypadek może być odosobniony

Jak dotąd nie sposób odnaleźć innych podobnych zgłoszeń, choć do myślenia daje, że ten sam użytkownik otrzymał powiadomienie niesłusznie dwukrotnie. Być może problem zachodzi wyłącznie w wyniku błędu występującego w przypadku konkretnego konta, do czego i tak nie powinno dochodzić. Wszystkich, którzy doświadczyli podobnych problemów, zapraszamy do kontaktu pod adresem redakcja@biznesinfo.pl .

Źródło: instalki.pl

Tesla za ćwierć miliona nie wytrzymała intensywnego deszczu. Horrendalny rachunek za naprawę
Zastrzeganie numeru PESEL z falstartem. Aplikacja opoźniona, brakuje podmiotów i regulacji
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech