Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Ważna nowość w PKP Intercity. Nowy sposób rezerwacji biletów we wszystkich pociągach
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 20.12.2023 09:24

Ważna nowość w PKP Intercity. Nowy sposób rezerwacji biletów we wszystkich pociągach

pendolino
fot. Jakub Hałun na licencji CC BY-SA 4.0 DEED

PKP Intercity poinformowało o ważnej aktualizacji systemu rezerwacji biletów kolejowych na połączenia krajowe. Dzięki niej można dokonać rezerwacji konkretnego miejsca. Funkcję dostępną dotąd jedynie w części pociągów można teraz wykorzystać dla wszystkich połączeń.

Nowy sposób rezerwacji biletów

Spółka od wielu miesięcy pozwala podczas zakupu na rezerwowanie miejsc z użyciem ich graficznej reprezentacji w postaci planu pociągu. Możliwe było to jednak w pierwszej kolejności w najnowszych pojazdach i stopniowo rozszerzano jej dostępność na kolejne pociągi.

Jak informuje PAP, rzecznik PKP Intercity, Cezary Nowak, potwierdził, że odtąd z rezerwacji miejsca z użyciem graficznej rezerwacji miejsc można skorzystać we wszystkich pociągach PKP Intercity. Można jej dokonać zarówno w serwisie internetowym spółki, jak i oficjalnej aplikacji mobilnej.

Pociąg się spóźnia? W aplikacji sprawdzisz, gdzie się znajduje. Jest jedno „ale”

Graficzny wybór miejsc we wszystkich pociągach

Rozszerzenie graficznej rezerwacji to bez wątpienia wyjście naprzód oczekiwaniom pasażerów. Przy braku dostępu graficznej rezerwacji, co dotyczyło dotąd ok. 80 proc. pociągów, mogli oni jedynie wybrać klasę oraz ewentualnie rodzaj wagonu lub miejsca (np. bezprzedziałowy, przedziałowy, okno, środek).

Zobacz też: Ważny komunikat dla klientów banków. Przelewy nie dojdą na czas

Za pomocą schematów pociągu można wybrać konkretny wagon i miejsce. System sam oznacza ich dostępność oraz daje podgląd tych miejsc, które zostały już zajęte. W ten sposób każdy może precyzyjnie wybrać najbardziej odpowiadającą mu lokalizację miejsca.

Kolejny element rozwoju aplikacji PKP Intercity

Rozszerzenie graficznego wyboru na cały tabor, a należy przypomnieć, że codziennie w podróż wyrusza ponad 400 pociągów PKP Intercity, to tylko jedna z wprowadzanych w ostatnim czasie nowości. Trafiły one zresztą nie tylko do oficjalnej aplikacji spółki, ale też do programów firm trzecich.

W efekcie w aplikacji PKP Intercity można już np. sprawdzać informacje o trasach przejazdu, tj. sprawdzać stacje pośrednie, otrzymywać informację o opóźnieniach. Wcześniej udostępniono także możliwość zakupu biletów okresowych.

Jeszcze Inne udogodnienia w planowaniu podróży są konsekwencją nawiązania współpracy PKP Intercity z innymi firmami w ramach ujednoliconych warunków handlowych. Dzięki temu w ostatnim czasie bilety kolejowe można już kupić bezpośrednio w aplikacji Jakdojade oraz kilku innych.