Tech.BiznesINFO.pl > FinTech > Bank PKO BP wydał komunikat. Ważne informacje dla milionów klientów
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 12.04.2024 13:00

Bank PKO BP wydał komunikat. Ważne informacje dla milionów klientów

pko pb
Fot. materiały własne

Bank PKO w największej mierze z przyczyn historycznych pozostaje od lat bankiem z największą liczbą klientów w Polsce. Nic więc dziwnego, że rekordową popularnością cieszy się jego aplikacja mobilna - IKO. Dziś korzysta z niej już 8 mln użytkowników, co PKO postanowiło uczcić nowymi funkcjami. 

IKO świętuje rekord

Bank poinformował, że jego klienci korzystają już 8 mln aktywnych aplikacji IKO. Aktywnych odnosi się także do intensywności korzystania z programu – co minutę wykonywanych jest 361 przelewów, co godzinę 295 tys. logowań. Od 2013 roku, kiedy aplikacja została uruchomiona, rzecz jasna w postaci daleko odbiegającej od tego, jak IKO działa i wygląda dzisiaj, klienci PKO logowali się od niej 9,3 mld razy i przelali łącznie 778 mld zł.

Sesje ELIXIR w PKO BP. Kiedy dojdzie przelew środków?

Nowości w IKO

Do aplikacji IKO trafiła w ostatnim pokaźna garść nowości. Są one przydatne, jednak mowa raczej o pomniejszych usprawnieniach i dodaniu pojedynczych, niewielkich funkcji, niż o wymyślaniu IKO na nowo. To dobry kierunek - PKO chwali się, że aplikacja ma już ponad 100 funkcji. Bezrefleksyjne dodawanie kolejnych mogłoby uczynić z IKO aplikację do wszystkiego i do niczego.

Wśród nowości, jakie zawitały do aplikacji, należy wskazać tryb dyskretny. Dzięki niemu możliwe jest ukrywanie salda konta podczas korzystania z aplikacji. Ponadto solidnie przebudowany został kantor. Dodano moduł pozwalający na podpowiadanie parkowania, choć oczywiście na razie jest on ograniczony do wybranych miast. Pojawiła się także integracja z usługami dodatkowymi - dostępne są moduły telemedycyna czy Multikino.

Plany na przyszłość

Przedstawiciele banku podkreślają, że rozwój IKO nadal będzie jednym z filarów planów PKO na przyszłość. Dlatego już teraz zapowiadają dodanie kolejnych funkcji, które trafią do aplikacji w ciągu najbliższych miesięcy. Wśród nich wymieniany jest moduł pozwalający na czat z konsultantem, zakup i obsługa ubezpieczeń czy funkcja pozwalająca na złożenie reklamacji.