Tech.BiznesINFO.pl Cyberbezpieczeństwo Milka nie rozdaje koszów ze słodyczami. Uwaga na oszustwo
Fot. Unsplash/Austin Distel

Milka nie rozdaje koszów ze słodyczami. Uwaga na oszustwo

14 czerwca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Na Facebooku wykupione zostały reklamy, których kliknięcie grozi kradzieżą danych i pieniędzy - napastnicy nakłaniają ofiary do przekazania danych kart płatniczych. Wszystko to pod przykrywką fikcyjnego konkursu organizowanego rzekomo przez firmę Milka.

Oszuści podszywają się pod Milkę

Firma CyberRescue poinformowała, że Facebook po raz kolejny stał się ośrodkiem dystrybucji złośliwych kampanii phishingowych. Tym razem wyjątkowo dać się skusić - napastnicy przekonują, że Milka zorganizowała konkurs , w którym wygrać można kosz słodyczy.

Paradoksalnie relatywnie niewielka wartość nagrody może się przełożyć na sukces oszustów - zdecydowanie łatwiej uwierzyć w internetowy konkurs, w którym można wygrać kosz słodyczy niż np. wartą wiele tysięcy złotych wycieczkę czy samochód. Dlatego przestrzegamy - to nie Milka wykupiła reklamy , a całość jest oszustwem.

mBank wydał pilny komunikat do klientów. Trzeba wiedzieć

Problemy zamiast kosza słodyczy

Strony, do których należą reklamy mogą mieć nazwę “Milka” - Facebook nie przejmuje się tym, że w serwisie bez przeszkód można fałszować nazwy oficjalnych profili. Ponadto wykorzystywana jest oficjalna identyfikacja wizualna, przez co fałszywą witrynę można poznać m.in. po niewielkiej liczbie polubień, ale przede wszystkim po niedawnym założeniu.

Zobacz: Masowy atak telefoniczny na Polaków. Wydano pilne ostrzeżenia

Po kliknięciu reklamy jesteśmy przenoszeni na fałszywą stronę podszywającą się pod tę należącą do Milki. Tutaj również zadbano o szczegóły - na stronie widzimy dopracowane montaże zdjęć produktów i inne detale mogące uwiarygadniać konkurs.

Wyłudzenie danych i kradzież pieniędzy

Tak naprawdę jednak jedyną funkcją witryny jest najpierw zebranie naszych danych osobowych, a następnie danych kart płatniczej . Uzasadniane jest to rzekomą koniecznością uiszczenia opłaty za wysyłkę. Po przejęciu danych kart oszuści mogą obciążyć ją kwotą przewidzianą w limitach na powiązanym rachunku bankowym.

Ostrzeżenie przed kodami QR. Narażeni użytkownicy OLX i iPKO
Apple wprowadza rewolucyjne zmiany. Nie wszyscy z nich skorzystają
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz biznesinfo.pl. W przeszłości redaktor prowadzący dobreprogramy.pl, miesięcznika „IT Professional”, współpracownik Wirtualnej Polski. Adres dla sygnalistów: olanicki@protonmail.com.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech