Tech.BiznesINFO.pl Cyberbezpieczeństwo Poważny atak na producenta odzieży. Wyciekły dane klientów
Fot. Unsplash/KeepCoding

Poważny atak na producenta odzieży. Wyciekły dane klientów

16 marca 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Przyzwyczailiśmy się do tego, że przy każdym większym zakupie zachęcani jesteśmy do tego, by zarejestrować konto w usługach internetowych producenta. Niestety właśnie poinformowano o udanym ataku na jednego z producentów odzieży, który takie usługi prowadzi. Wyciekły dane klientów.

Udany atak na North Face

Niebezpiecznik poinformował, że popularna firma sprzedająca odzież sportową North Face wydała oświadczenie, w którym informuje klientów, że doszło do ataku na jej infrastrukturę . Ściśle rzecz ujmując, zaatakowany został podmiot Grupa VF, która jest właścicielem North Face.

Niestety incydent jest bardzo poważny. Atak zakończył się bowiem przejęciem danych z serwerów. Bardzo wrażliwych danych, które mogą posłużyć cyberprzestępcom do wyłudzeń bądź mogą być sprzedane dalej. Uwagę zwraca jednak detal – czas, po jakim North Face zdecydował się poinformować o incydencie.

Klienci polskiego banku zaatakowani. Trzeba uważać na podejrzane SMS-y

Wyciek wrażliwych danych

Zakres danych wykradzionych z serwerów, na których przechowywane były informacje o klientach, jest pokaźny. Hakerzy uzyskali dostęp do adresów mailowych, imion i nazwisk klientów, numerów telefonów, adresów wysyłkowych i rozliczeniowych, historii zamówień i metody płatności.

North Face poinformował, że do włamania i wycieku doszło… 13 grudnia 2023 r. Aż dwa dni trwało usuwanie „podmiotów atakujących” z infrastruktury. Ba, atak był na tyle poważny, że do dziś jej sprawność została przywrócona zaledwie „w znacznym stopniu”.

Komunikat po kwartale

Oznacza to, że North Face zdecydował się poinformować klientów o tym, że ich dane zostały skradzione niemal 3 miesiące po tym, jak doszło do incydentu! Pozostaje żywić nadzieje, że organy ochrony danych i służby dowiedziały się o włamaniu wcześniej.

Wyciek danych w Ministerstwie Cyfryzacji. Wiemy, czego dotyczył
Wygrałeś bon od Biedronki? Mamy dla ciebie złą wiadomość
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz specjalizujący się w zagadnieniach naukowo-technicznych. Prowadziłem serwis dobreprogramy.pl oraz miesięcznik „IT Professional”, pisałem dla Wirtualnej Polski. Budowałem marki spółek branży IT w modelu content-driven marketing.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech