Tech.BiznesINFO.pl Sztuczna inteligencja ChatGPT "oszalał"? Użytkownicy z przerażeniem patrzyli na monitory
Obraz autorstwa frimufilms na Freepik

ChatGPT "oszalał"? Użytkownicy z przerażeniem patrzyli na monitory

22 lutego 2024
Autor tekstu: Bartosz Onuczyński

Pojawiły się niepokojące doniesienia na temat popularnego czatbota opartego na sztucznej inteligencji, ChatGPT. Użytkownicy na różnych platformach zaczęli zgłaszać nietypowe i czasem wręcz przerażające zachowanie bota, co wywołało lawinę spekulacji i obaw.

Niecodzienne zjawiska: Co obserwowali użytkownicy?

Wiele osób zauważyło niezwykłe zachowanie ChatGPT w ostatnich dniach. Użytkownicy raportowali przypadki, w których bot zaczął mieszać języki , włącznie z łaciną, oraz powtarzał odpowiedzi lub wprowadzał błędy logiczne . Przykłady takich interakcji pojawiały się na platformach społecznościowych, gdzie użytkownicy dzielili się zrzutami ekranów z rozmów. Niektóre zgłoszenia sugerowały także zapętlone odpowiedzi, co znacznie utrudniało korzystanie z usługi. Co więcej, problem wydawał się globalny, obejmując użytkowników na różnych kontynentach.

ChatGPT zyskuje pamięć. Będziemy mogli nauczyć model wspomnień
Meta walczy z deepfake'ami. Nowe oznaczenia dla treści AI

Reakcja OpenAI i naprawa sytuacji

Po nagromadzeniu się raportów na temat nietypowego zachowania ChatGPT , firma OpenAI niezwłocznie rozpoczęła dochodzenie w sprawie. Po kilkunastu godzinach od pierwszych doniesień problem został zidentyfikowany i podjęto działania naprawcze. Niemniej jednak czas potrzebny na całkowitą naprawę sytuacji był dłuższy, niż oczekiwano, co spowodowało znaczące niedogodności dla użytkowników usługi. Ostatecznie, firma potwierdziła zażegnanie usterki i zapewniła, że monitoruje sytuację, aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości.

ZOBACZ TAKŻE: Polska firma podbija świat. Zajmują się AI i są warci ponad miliard dolarów

Analiza sytuacji

Incydent z ChatGPT podkreśla potrzebę ciągłego monitorowania i reakcji na awarie w systemach sztucznej inteligencji. Nawet zaawansowane technologicznie systemy mogą być podatne na błędy, co wymaga skutecznej identyfikacji i naprawy problemów.

Firma, jak OpenAI , musi stale doskonalić procedury zarządzania i kontrolowania AI. Użytkownicy powinni być świadomi ryzyka związanego z korzystaniem z tych usług i szybko zgłaszać problemy, mając pewność, że firmy podejmą działania w celu naprawy i zapobiegania podobnym incydentom.

Sora – SI od twórców ChatGPT zmienia tekst w fotorealistyczne filmy
Estoński wywiad ostrzega: Chiny zbierają dane z TikToka
Obserwuj nas w
autor
Bartosz Onuczyński

Redaktor portalu TechBiznesINFO.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech