Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Korzystasz z Map Google w aucie? Uważaj na wyskakujące reklamy
Maciej Olanicki
Maciej Olanicki 08.07.2024 22:33

Korzystasz z Map Google w aucie? Uważaj na wyskakujące reklamy

mapy google
Fot. Unsplash/henry perks

Producenci oprogramowania nie przestają zaskakiwać użytkowników kreatywnością w lokowaniu w interfejsach aplikacji mobilnych reklam. Można to zrozumieć w przypadku darmowych apek, problem jednak pojawia się, gdy wyskakującą reklamy musimy oglądać np. podczas jazdy samochodem i korzystania z nawigacji.

Nowe, niebezpieczne reklamy Google

Serwis neowin.net informuje, że Google zdecydowało się pokazywać reklamy w interfejsie Map Google. Przywołuje przy tym zrzut ekranu jednego z użytkowników aplikacji, który reklamy przesłaniającą dużą część ekranu zobaczył podczas jazdy, gdy korzystał z nawigacji.

Zobacz: Darmowa aplikacja dla właścicieli kotów i psów. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce

Można więc mówić o potencjalnym niebezpieczeństwie, jakie spowodowała reklama. Wystarczyłoby przecież, że reklama zasłoniłaby trasę, gdy użytkownik poszukiwał zjazdu z autostrady, aby chwila nieuwagi mogła skończyć się tragicznie.

Zmiany dla kierowców już od 7 lipca. Nowy obowiązkowy system w samochodach

Wystarczy pojawić się w okolicy

Reklama prezentowana jest w postaci panelu pojawiającego się w dolnej części interfejsu. W danym przypadku użytkownik był zachęcany do odwiedzenia znajdującego się nieopodal sklepu sieci Royal Farms. Możliwe było odrzucenie reklamy lub dodanie sklepu jako celu, do którego kierowca ma być nawigowany.

Zainteresowany zarzeka się, że reklama nie jest rezultatem jego wcześniejszych wyszukiwań. Nie interesowały go zakupy czy nawet wizyta na stacji benzynowej. Wygląda na to, że treść  została wyświetlona tylko dlatego, że kierowca znajdował się blisko sklepu należącego do sieci, która wykupiła reklamę u Google.

Społeczność użytkowników krytyczna

Wygląda na to, że format jest aktualnie testowany w ograniczonym zakresie - nie ma wielu podobnych zgłoszeń. Pozostaje mieć nadzieję, że Google wsłucha się w głos użytkowników, którzy na pomyśle nie zostawiają suchej nitki. Nie chodzi już nawet o krytykę chciwości, co o faktyczne zagrożenie, jakie wyświetlanie reklam w Mapach Google może stanowić dla uczestników ruchu.