Tech.BiznesINFO.pl > FinTech > Lepiej wypłać pieniądze i zrób zakupy wcześniej. Ogromne utrudnienia w dużych bankach
Paula Drechsler
Paula Drechsler 04.11.2023 10:19

Lepiej wypłać pieniądze i zrób zakupy wcześniej. Ogromne utrudnienia w dużych bankach

bankomaty
Adrian Grycuk/Wikipedia

Miliony klientów już za chwilę będą miały problem z korzystaniem z usług swoich banków. Warto zawsze być czujnym i upewnić się, że dokładnie rozumie się procedury i komunikaty bankowe, aby uniknąć problemów z wypłaceniem pieniędzy czy wykonaniem przelewu. W razie wątpliwości zawsze zaleca się konsultację z pracownikami banku, którzy mogą pomóc w rozwiązaniu problemu.

Odcięcie klientów od dostępu do konta

Problemy z wypłaceniem pieniędzy lub zrobieniem przelewu mogą być frustrujące i niekiedy stresujące. Niedawno pisaliśmy o awarii w jednym z popularnych banków, która sprawiła, że klienci z niemałym przestrachem kierowali w mediach społecznościowych zapytania do przedstawicieli instytucji, czy pieniądze na rachunkach osobistych są na pewno bezpieczne. Choć problemy we wspomnianym banku trwały krótko, to jednak sporo osób zdążyło je odczuć, bo np. w potrzebnym momencie nie mogli skorzystać z wykonania przelewu z konta, a nawet użyć BLIK-a. 

Różnego rodzaju przerwy w dostępie do usług bankowych wynikają z wielorakich czynników, z którymi klienci banków muszą się zmierzyć. Przede wszystkim, problemy techniczne w systemach bankowych mogą prowadzić do opóźnień lub niepowodzeń w realizacji transakcji. To może obejmować awarie serwerów, problemy z oprogramowaniem lub niedostępność usług online. Niekiedy są to poważne usterki, a innym razem po prostu prace serwisowe. Dlatego warto zawsze być przygotowanym i monitorować komunikaty, jakie publikuje bank, w którym mamy konto. Teraz dwie instytucje uprzedzają o problemach na najbliższy czas.

KiK właśnie to ogłosił. Ze specjalnej oferty sklepu skorzystał już milion Polaków

Przerwy w dostępie do usług bankowych

W ten weekend z problemami dotyczącymi z korzystania z usług bankowych zmierzą się miliony osób. O przerwie w dostępie do rozlicznych usług informują bowiem aktualnie PKO BP oraz Pekao S.A. Pierwsze ze wspomnianych instytucji obsługuje ok. 12 milionów klientów, a druga ok. 6,5 miliona klientów. Wszystkie te osoby będą miały w najbliższym czasie kłopoty ze skorzystaniem z niektórych funkcji. Lepiej zawczasu wypłacić gotówkę i porobić planowane przelewy oraz zrobić zakupy.

PKO BP planuje na 5 i 6 listopada przerwy techniczne, a Pekao S.A. zapowiedziało na 5 listopada prace serwisowe. Klienci obydwu instytucji zostaną czasowo odcięci od szeregu usług. W przypadku Pekao S.A. chodzi o przerwę w godzinach 00:15 - 6:15. Nie da się wówczas zalogować do serwisu Pekao24, aplikacji PeoPay i PeoPay KIDS, a także platformy eTrader Pekao, nie będzie też działać serwis telefoniczny.

Komunikat dla klientów banku PKO BP

PKO BP opublikował natomiast następujący komunikat:

"W niedzielę 5.11.2023 r.:

  • od godz. 00:00 do godz. godz. 3:00 nie będzie działać aplikacja IKO, iPKO biznes mobile oraz płatności zbliżeniowe kartami i blikiem (nie dotyczy to Apple Pay).
  • od godz. 3:00 do godz. 7:00 nie będzie dostępna zakładka „Karty” w serwisie iPKO oraz w aplikacji IKO.

Dodatkowo w poniedziałek 6.11.2023 r. 

  • od godz. 00:45 do godz. 01:45 mogą wystąpić utrudnienia w płatnościach kartami i przy wypłatach z bankomatów.

W tym czasie niedostępne będą:

  • bankomaty PKO Banku Polskiego – wpłaty i wypłaty kartami i BLIKIEM,
  • płatności zbliżeniowe telefonem,
  • nadawanie PINu, blokady oraz aktywacja karty w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO.

Wszystkie pozostałe funkcje serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO oraz serwis telefoniczny iPKO będą działały bez zmian".

Bank dodaje, aby w miarę możliwości wszelkie operacje finansowe wykonać wcześniej.