Tech.BiznesINFO.pl Cyberbezpieczeństwo PKO BP wprowadza ważne zmiany. Trzeba wyrazić zgodę
Fot. materiały własne

PKO BP wprowadza ważne zmiany. Trzeba wyrazić zgodę

26 kwietnia 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Mechanizmów utrudniających nieupoważniony dostęp do aplikacji mobilnych bankowości elektronicznych nigdy za wiele. PKO BP właśnie wprowadza kolejną warstwę ochrony, która jednak jest specyficzna - wymaga zgody klienta na śledzenie jego zwyczajów. Do serwisu internetowego iPKO trafia bowiem ochrona behawioralna.

Ochrona behawioralna w iPKO

Zabezpieczenia behawioralne analizują to, jak korzystamy z serwisu internetowego na komputerze. Aplikacja rejestruje np. w jaki sposób, z jaką prędkością korzystamy z klawiatury, w jaki sposób nawigujemy i wiele pomniejszych szczegółów. Jest więc de facto szpiegiem, ale działającym po naszej stronie.

Dzięki informacjom o profilu korzystania z serwisu internetowego, zabezpieczenia behawioralne mogą zablokować dostęp do serwisu internetowego banku nawet wtedy, gdy zawiodą wszystkie inne mechanizmy. Mowa więc nie o zastępowaniu np. loginów i haseł czy biometrii, lecz o dodatkowej ochronie. Aby jednak z niej skorzystać, trzeba wyrazić zgodę na śledzenie.

Bank Pocztowy ułatwia korzystanie z płatności mobilnych. Nowa funkcja zachwyci klientów

Serwis zbierze dane o zwyczajach użytkowników

Serwis telepolis.pl informuje, że PKO BP wdrożył już ochronę behawioralną w serwisie internetowym iPKO. Jak wspomniano, po zalogowaniu się użytkownicy najpierw zostaną poproszenie o wyrażenie zgody na jej włączenie . Gdy na to przystaną, aplikacja zyska dostęp do informacji o urządzeniu, rozpocznie zbieranie danych.

PKO BP deklaruje, że nowa funkcja zostaje wdrożona z zachowaniem pełnej zgodności o ochronie danych osobowych. Ponadto ma nie dochodzić do sytuacji, w której przechowywane dane mogą skończyć się ujawnieniem haseł i innych wrażliwych informacji wprowadzanych z poziomu klawiatury.

Włączenie nowej funkcji jest opcjonalne

Jeśli użytkownik nie zgodzi się na zabezpieczenia behawioralne, to stosowane będą wyłącznie dotychczasowe mechanizmy ochrony , tj. zatwierdzanie decyzji z użyciem aplikacji mobilnej lub kodu dostarczanego SMS-em. Również decyzję o włączeniu ochrony behawioralnej w pierwszej kolejności należy zatwierdzić tradycyjnymi sposobami uwierzytelniania.

Źródło: telepolis.pl

Sklepy wycofują kasy samoobsługowe. Wszystko z powodu klientów
Szczecin. Zhakowali parking. Kierowcy przelewali pieniądze oszustom
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz specjalizujący się w zagadnieniach naukowo-technicznych. Prowadziłem serwis dobreprogramy.pl oraz miesięcznik „IT Professional”, pisałem dla Wirtualnej Polski. Budowałem marki spółek branży IT w modelu content-driven marketing.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech