Tech.BiznesINFO.pl FinTech Bank PKO BP wydał komunikat. Ważne informacje dla milionów klientów
Fot. materiały własne

Bank PKO BP wydał komunikat. Ważne informacje dla milionów klientów

12 kwietnia 2024
Autor tekstu: Maciej Olanicki

Bank PKO w największej mierze z przyczyn historycznych pozostaje od lat bankiem z największą liczbą klientów w Polsce. Nic więc dziwnego, że rekordową popularnością cieszy się jego aplikacja mobilna - IKO. Dziś korzysta z niej już 8 mln użytkowników, co PKO postanowiło uczcić nowymi funkcjami.

IKO świętuje rekord

Bank poinformował, że jego klienci korzystają już 8 mln aktywnych aplikacji IKO. Aktywnych odnosi się także do intensywności korzystania z programu – co minutę wykonywanych jest 361 przelewów, co godzinę 295 tys. logowań. Od 2013 roku, kiedy aplikacja została uruchomiona, rzecz jasna w postaci daleko odbiegającej od tego, jak IKO działa i wygląda dzisiaj, klienci PKO logowali się od niej 9,3 mld razy i przelali łącznie 778 mld zł.

Sesje ELIXIR w PKO BP. Kiedy dojdzie przelew środków?

Nowości w IKO

Do aplikacji IKO trafiła w ostatnim pokaźna garść nowości. Są one przydatne, jednak mowa raczej o pomniejszych usprawnieniach i dodaniu pojedynczych, niewielkich funkcji, niż o wymyślaniu IKO na nowo. To dobry kierunek - PKO chwali się, że aplikacja ma już ponad 100 funkcji. Bezrefleksyjne dodawanie kolejnych mogłoby uczynić z IKO aplikację do wszystkiego i do niczego.

Wśród nowości, jakie zawitały do aplikacji , należy wskazać tryb dyskretny. Dzięki niemu możliwe jest ukrywanie salda konta podczas korzystania z aplikacji. Ponadto solidnie przebudowany został kantor. Dodano moduł pozwalający na podpowiadanie parkowania, choć oczywiście na razie jest on ograniczony do wybranych miast. Pojawiła się także integracja z usługami dodatkowymi - dostępne są moduły telemedycyna czy Multikino.

Plany na przyszłość

Przedstawiciele banku podkreślają, że rozwój IKO nadal będzie jednym z filarów planów PKO na przyszłość. Dlatego już teraz zapowiadają dodanie kolejnych funkcji, które trafią do aplikacji w ciągu najbliższych miesięcy. Wśród nich wymieniany jest moduł pozwalający na czat z konsultantem, zakup i obsługa ubezpieczeń czy funkcja pozwalająca na złożenie reklamacji.

Nowość w aplikacji PKO BP. Klienci długo na to czekali
Ważny komunikat PKO BP. Ostrzeżenie dotyczy wszystkich klientów
Obserwuj nas w
autor
Maciej Olanicki

Dziennikarz specjalizujący się w zagadnieniach naukowo-technicznych. Prowadziłem serwis dobreprogramy.pl oraz miesięcznik „IT Professional”, pisałem dla Wirtualnej Polski. Budowałem marki spółek branży IT w modelu content-driven marketing.

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
Nauka i kosmos Sztuczna inteligencja Cyberbezpieczeństwo Internet i TV FinTech