Tech.BiznesINFO.pl > Odkrycie

Odkrycie

Odkrycia na terenie Polski i świata.

telewizor
19.04.2024 16:59 Ukochany serial Polaków wraca na antenę TVP. Wielu na to czekało

Po czterech latach przerwy od ostatniego odcinka kultowego serialu “Rodzinka.pl” fani mogą wreszcie odetchnąć z ulgą. Nieoczekiwanie dla wielu, produkcja powraca na antenę TVP, a prace nad nowymi odcinkami już się rozpoczęły.

mężczyzna z laptopem
11.03.2024 21:27 Wyciek danych w Ministerstwie Cyfryzacji. Wiemy, czego dotyczył

Ministerstwo Cyfryzacji w Polsce ogłosiło niedawno naruszenie danych osobowych, które wstrząsnęło opinią publiczną. Dochodzenie ujawniło przypadkowe ujawnienie poufnych informacji dotyczących wynagrodzeń pracowników, co wywołało falę zaniepokojenia w kontekście ochrony danych osobowych.

strych
22.02.2024 12:49 Weszli do starego domu. Takiego znaleziska się nie spodziewali

Opuszczony dom w Londynie ujawnił niezwykłe tajemnice przeszłości, kryjące coś więcej niż tylko zapomniane przedmioty. To, co odkryła firma sprzątająca w głębi tych starych murów, zachwyciło świat i odsłoniło kluczowe chwile z historii technologii.

strych
01.02.2024 11:38 Wszedł na strych i dokonał zdumiewającego odkrycia. Niezwykła historia w polskim mieście

Gdy jedenastoletni Kuba zaczął przeszukiwać strych swojego domu, mało spodziewał się, że jego odkrycie zaprowadzi go w podróż przez czas i historię. Za belką podtrzymującą pokrycie dachowe, natrafił na sterty starych dokumentów, które okazały się być kluczem do zapomnianej historii bohatera wojennego. Dzięki jego wrażliwości historycznej i determinacji, światło dzienne ujrzały dokumenty majora Michała Kłosowskiego, które od lat skrywały się na strychu.

planet
25.01.2024 20:13 Naukowcy są prawie pewni. To nowa planeta w Układzie Słonecznym

Według badań przeprowadzonych przez naukowców Patryka Sofii Lykawki i Takashiego Ito, istnieje możliwość istnienia dziewiątej planety w naszym Układzie Słonecznym. Ich analiza, opublikowana w czasopiśmie naukowym "The Astronomical Journal", sugeruje istnienie nieodkrytej dotąd planety przypominającej Ziemię, lecz o znacznie większych rozmiarach.

Ziemia, Przestrzeń, Światło słoneczne.
13.01.2024 12:54 Sensacyjne odkrycie astronomów. To krok w poszukiwaniu planet podobnych do Ziemi

To naprawdę przełomowe odkrycie! Dzięki działaniom astronomów prawdopodobnie czeka nas rewolucja w naszym stanie wiedzy na temat egzoplanet oraz ich formowania. To wszystko za sprawą naukowców, którzy zaobserwowali wyjątkowy układ planetarny wokół gwiazdy HD88986. Zawiera on małą, rzadko spotykaną i zimną egzoplanetę oraz jej sporych rozmiarów towarzysza. Co wynika z tego odkrycia?

planeta WASP-107b
19.11.2023 20:21 Nowe odkrycie Teleskopu Webba. Na tej planecie rok trwa 6 dni, a z nieba pada piasek

Teleskop Webba przyniósł kolejne ciekawe odkrycie. Zespół naukowców badających egzoplanety w sąsiadujących z Drogą Mleczną galaktykach dzięki Webbowi był w stanie lepiej zbadań jedną z nich, cechującą się małą gęstością – WASP-107b. W ten sposób napotkano niezwykłe zjawisko, które naukowcy uznali za „kluczowy kamień milowy”.

mumia
01.11.2023 13:46 Słynna mumia "Juanita" odzyskała twarz, zdjęcia zachwycają. W rekonstrukcji udział brała także Polka

Naukowcom udało się zrekonstruować twarz “Juanity”, czyli najsłynniejszej mumii Peru, a także jednej z najbardziej znanych mumii na świecie. Dziewczyna została złożona w ofierze setki lat temu, teraz wiemy, jak mogła wyglądać za życia. Wśród badaczy, którzy dokonali rekonstrukcji, znalazła się też Polka.

ogród
30.10.2023 14:07 Szukali w ogródku zagubionego kolczyka. Zamiast tego znaleźli wyjątkowy skarb

Pewna kobieta podczas przebywania w ogródku koło domu zgubiła kolczyk. Drobna biżuteria tak się zawieruszyła, że konieczna była pomoc w poszukiwaniach. Ich efekty były jednak bardzo niespodziewane. Pod ziemią krył się skarb.

sonda
28.09.2023 16:08 Planetoida Bennu - NASA przekazuje nowe informacje. "Naukowcy wstrzymali oddech, gdy podniesiono pokrywę"

Na Ziemi wylądowała wyczekiwana przesyłka z kosmosu - próbki planetoidy, która może w przyszłości uderzyć w Ziemię z siłą 22 bomb atomowych. Sprowadzenie kapsuły z drobinami pobranymi z obiektu kosmicznego miało kosztować “tyle, ile wynosi połowa rocznego budżetu Polski”. Teraz otworzono pojemnik i NASA ujawnia pierwsze informacje.

naukowiec
26.09.2023 18:20 Mózg nie jest potrzebny do nauki? Fascynujące odkrycie zaskoczyło nawet ekspertów

Najnowsze badania naukowców podważają wcześniej panujący pogląd na temat uczenia się. Wszystko wskazuje na to, że zaawansowany proces nauki nie wymaga scentralizowanego mózgu. Zgłębienie nowych doniesień może kiedyś wpłynąć na dalsze prace nad leczeniem demencji. Skąd badacze wzięli nieznane dotąd wnioski?

Rakieta Ariane 5 przenosząca Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba na wyrzutnię w europejskim porcie kosmicznym w Kourou w Gujanie Francuskiej
22.03.2022 09:30 Wystrzelono rakietę z teleskopem Webba. NASA twierdzi, że "ujawni tajemnice wszechświata". WIDEO

Z kosmodromu Europejskiej Agencji Kosmicznej w Gujanie Francuskiej wystartowała o godz. 13.20 w sobotę rakieta z Kosmicznym Teleskopem Jamesa Webba. Teleskop ma pomóc "odsłonić tajemnice wszechświata".Astronomowie z niecierpliwością czekali na rozpoczęcie misji potężnego obserwatorium kosmicznego. Nareszcie doszło to do skutku. Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba jest w drodze. Misja wystartowała na rakiecie Ariane 5 o godzinie 7.20 czasu wschodniego (13.20 w Polsce) w sobotę 25 grudnia. Wspólnie z ESA (Europejską Agencją Kosmiczną) i Kanadyjską Agencją Kosmiczną obserwatorium Webb jest rewolucyjną, flagową misją NASA, której celem jest poszukiwanie światła z pierwszych galaktyk we wczesnym wszechświecie oraz badanie naszego własnego Układu Słonecznego, a także planet krążących wokół innych gwiazdy, zwane egzoplanetami. Jak poinformowała NASA, Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba jest już w kosmosie, zasilany i komunikuje się z kontrolerami naziemnymi. Źródło Twitter NASA– Kosmiczny Teleskop Jamesa Webba reprezentuje ambicję, którą NASA i nasi partnerzy podtrzymują, aby popchnąć nas w przyszłość – powiedział administrator NASA Bill Nelson. – Obietnica Webba nie jest tym, co wiemy, że odkryjemy; to jest to, czego jeszcze nie rozumiemy lub nie możemy jeszcze pojąć o naszym wszechświecie. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co odkryje – dodał Nelson.

pilne swiat (1)
22.03.2022 09:29 Odnaleziono wodę na Marsie. Sonda zlokalizowała znaczne pokłady

Tuż przy marsjańskim równiku, na dnie największego kanionu w Układzie Słonecznym, naukowcy znaleźli potężne pokłady wody w postaci lodu. Są przykryte cienką warstwą regolitu, naukowcy porównują je do wiecznej zmarzliny na Syberii. Olbrzymie ilości lodu wodnego odnaleziono w centralnej części potężnego kanionu Valles Marineris. Odkrycia dokonały instrumenty znajdujące się na pokładzie europejsko-rosyjskiej sondy Trace Gas Orbiter, która od 2016 roku krąży wokół Czerwonej Planety. Na pokładzie sondy, której głównym zadaniem jest poszukiwaniu takich gazów jak chociażby metan przy powierzchni Marsa, znajduje się instrument FREND, który pozwala na wykrywanie wodoru, jednego z dwóch składowych pierwiastków wody. Analiza danych zebranych za pomocą FREND wskazuje, że w centralnym rejonie potężnego systemu kanionów Valles Marineris, w uskoku Candor Chaos znajduje się bardzo dużo wodoru.

EN 01100584 0166