Tech.BiznesINFO.pl > Nauka i kosmos > Naukowcy są prawie pewni. To nowa planeta w Układzie Słonecznym
Bartosz Onuczyński
Bartosz Onuczyński 25.01.2024 20:13

Naukowcy są prawie pewni. To nowa planeta w Układzie Słonecznym

planet
Pixabay/LoganArt

Według badań przeprowadzonych przez naukowców Patryka Sofii Lykawki i Takashiego Ito, istnieje możliwość istnienia dziewiątej planety w naszym Układzie Słonecznym. Ich analiza, opublikowana w czasopiśmie naukowym "The Astronomical Journal", sugeruje istnienie nieodkrytej dotąd planety przypominającej Ziemię, lecz o znacznie większych rozmiarach.

Naukowcy odkryli nową planetę w Układzie Słonecznym?

Ta hipotetyczna planeta znajduje się na obrzeżach Układu Słonecznego, być może nawet 250 do 500 razy dalej od Słońca niż Ziemia. To fascynujące odkrycie zostało dokonane podczas badania Pasa Kuipera, obszaru za Neptunem, który zawiera różnorodne ciała niebieskie, takie jak planetoidy, komety i inne obiekty trans-Neptunowe (TNO).

Jedno z ciał niebieskich, nazwane "Sedną", pierwotnie uznawane za potencjalną planetę po jego odkryciu w 2003 roku, stało się obiektem zainteresowania naukowców. Badacze odkryli teraz, że orbita "Sedny", podobnie jak orbity innych ciał niebieskich w jej sąsiedztwie, sugeruje obecność planety.

Wiemy, kiedy odbędzie się historyczna misja NASA. "To jak lądowanie na Księżycu" Już nikt cię nie podsłucha. Na ten produkt czekało wiele osób

Symulacje komputerowe i potencjalna nowa planeta

Badania oparte na symulacjach komputerowych, przeprowadzonych przez Lykawkę i Ito, wykazały anomalie orbitalne w obszarze związanym z "Sedną" oraz innymi ciałami niebieskimi. W trakcie tych symulacji komputerowych, które odzwierciedlały różnorodne siły grawitacyjne w Układzie Słonecznym, jedynie obiekt o cechach zbliżonych do Ziemi mógł wyjaśnić zaobserwowane nieprawidłowości orbitalne. Takie wydarzenia sugerują istnienie nieodkrytej planety, co mogłoby rewolucjonizować nasze rozumienie Układu Słonecznego.

ZOBACZ TEŻ: Nie ma już naturalnej nocy nad Polską? Zanieczyszczenie światłem coraz większe

Konsekwencje odkrycia i perspektywy

Odkrycie potencjalnej nowej planety może wymagać przedefiniowania pojęcia planety, a także dostarczyć nowych informacji na temat narodzin Układu Słonecznego. Nawet pojedyncze odkrycie nowych obiektów transneptunowych (TNO) może znacząco zmienić nasze teorie dotyczące powstawania Układu Słonecznego, pokazując jednocześnie fascynującą naturę kosmosu, dostępną do obserwacji nawet dla amatorów za pomocą domowych teleskopów.