Oszuści intensyfikują swoje kampanie phishingowe przed świętami – właśnie ujawniono kolejną kampanię. Tym razem napastnicy podszywają się pod organy skarbowe i resort finansów, a ich próby mogą być o tyle skuteczne, że środki socjotechniczne wykorzystane w ataku są całkiem dopracowane.
W okresie przedświątecznym CERT Polska przestrzega przed próbami oszustw, których ofiarami stać się mogą między innymi osoby starsze. Szczególnie kosztowną pomyłką mogą się okazać inwestycje o dużej rentowności. Między innymi w ten sposób oszuści okradają swoje ofiary.
Słuszne były ostrzeżenia przez publikowane przed quishingiem publikowane m.in. przez Ministerstwo Cyfryzacji. W Sieci pojawia się coraz więcej prób oszustw wykorzystujących kody QR, czego przykład może stanowić realizowana właśnie kampania, której ofiarami mogą paść także Polacy.
Już jutro Black Friday – okazja zrobienia zakupów po dobrych, często znacznie niższych cenach. Ale to także okazja dla cyberprzestępców do tego, by dokonać oszustw, wyłudzeń i kradzieży, co z pewnością będzie miało miejsce. W sieci odnotowano kolejny taki przypadek.
Zyskaliśmy nową metodą zgłaszania określonych incydentów w cyberbezpieczeństwie. Na mocy ustawy o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej stanowi ona rozszerzenie dotychczasowych możliwości zgłaszania o dostępność nowego, prostego do zapamiętania numeru.
Oszuści uruchomili nową, dopracowaną kampanię phishingową, tym razem podszywając się pod administrację skarbową. Atak może być tym bardziej skuteczny, że potencjalnym ofiarom obiecuje się pieniądze. Komisja Nadzoru Finansowego zaleca szczególną ostrożność przed podobnymi wiadomościami.
Poczta Polska oraz firmy kurierskie szczególnie często są wykorzystywane do oszustw i phishingu. Zespół CSIRT działający przy Komisji Nadzoru Finansowego przestrzega przed kolejną taką kampanią. Tym razem, co także jest szczególnie popularne, do ataku wykorzystywane są SMS-y.
Jednym ze słabych ogniw w ochronie kont użytkownika, zarówno prywatnych, jak i w środowiskach korporacyjnych, pozostają hasła. Wiele zresztą robi się, by je zastąpić nowocześniejszymi środkami. Zanim to nastąpi, warto zwrócić uwagę na najświeższy wykaz najsłabszych, najmniej skutecznych haseł, jaki został opublikowany przez NordPass.
Poczta Polska ostrzega przed kolejną kampanią, w której napastnicy podszywają się pod jej pracowników w celu wyłudzenia pieniędzy i danych. Tym razem identyfikacja zagrożenia jest na szczęście nieskomplikowana – atakujący posługują się wiele razy tym samym numerem.
Zazwyczaj donosimy o próbach oszustw czy kampanii phishingowych, które niestety kończą się sukcesem napastnika. Na szczęście działania firm, instytucji i służb od czasu do czasu przynoszą pozytywne rezultaty i zapobiegają kradzieżom i wyłudzeniom. Tak zdarzyło się na Lubelszczyźnie, gdzie próbie oszustwa zapobiegł… bankomat.
Ogromna część dokonywanych oszustw wykorzystuje odpowiednie umieszczenie ich w czasie i kontekście. Gdy tylko mamy do czynienia z istotnym i głośnym wydarzeniem, napastnicy od razu osadzają w jego okolicznościach swoje ataki. A niewiele jest tak dobrych okazji, jak nachodzące Święta.
Napastnicy czyhający na nasze cyberbezpieczeństwo są w stanie wykorzystać do phishingu w zasadzie każdy element internetowej działalności ofiary. Trwa właśnie dość nietypowa i dopracowana, a przez to niezwykle groźna kampania, która do ataku wykorzystuje proces aktualizowania przeglądarek internetowych.
Napastnicy stojący za kampaniami phishingowymi i spoofingowymi są mistrzami w adaptacji – bezbłędnie identyfikują bieżące wydarzenia i dostosowują do nich modus operandi. W kontekście trwającego wzrostu zainteresowania kredytami mieszkaniowymi na ogromną skalę wykorzystują je do prób oszustw.
Od lat poszukuje się wygodnych metod współdzielenia adresów prowadzących do konkretnych treści, dzięki którym można byłoby wyeliminować konieczność wprowadzania całych linków. Jedną z realizacji takiej koncepcji są kody QR. Niestety, mogą one być równie użyteczne, co niebezpieczne, o czym ostrzega Ministerstwo Cyfryzacji.
Mija rok, odkąd CERT Polska uruchomił specjalny numer służący do gromadzenia informacji na temat zagrożeń dla cyberbezpieczeństwa. To okazja do posumowania – przytoczone przez CERT liczby potwierdzają, że przedsięwzięcie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem i stanowi ważny element ochrony polskich internautów.
Przyzwyczailiśmy się już do tego, że niemal codziennie odnotowywane są kolejne działania phishingowe wykorzystujące instytucje czy wizerunek osób cieszących się popularnością. Rzadziej dochodzi do prób podszywania się pod płatne usługi internetowe, jednak i ta metoda zdobywa popularność. Potwierdza to trwająca właśnie kampania.
Działający przy Komisji Nadzoru Finansowego CSIRT opublikował analizę stanowiącą poważne ostrzeżenie przed globalną kampanią wycelowaną w cyberbezpieczeństwo, w które napastnicy poszywają się pod usługi pocztowe i kurierskie. Jednym z celów są internauci z Polski.
Zwiększa się liczba oszustw, w których napastnicy podszywają się pod rozpoznawalne osoby, organizacje i instytucje, próbując wyłudzić dane w celach kradzieży. W Polsce właśnie zidentyfikowano kolejną kampanię. Tym razem oszuści podszywają się pod Straż Graniczną.
Wystartował projekt, który ma na celu poprawę bezpieczeństwa seniorów i edukowanie ich oraz ich rodzin na temat zagrożeń ze strony cyberprzestępców. Twarzami kampanii są bohaterowie serialu “Lombard. Życie pod zastaw”. Kampanię realizuje Komenda Główna Policji we współpracy z Telewizją Puls oraz Fundacją “Pod Dębem”. Do działań dołączyła się też Poczta Polska.
Mieszkankę powiatu kolbuszowskiego dotknęło prawdziwe nieszczęście. Wystarczył jeden telefon, aby poniosła ogromną szkodę i musiała jak najszybciej udać się na policję. Mundurowi przestrzegają Polaków.
Jeden z pracowników salonu popularnej sieci komórkowej miał dopuszczać się dużych przekrętów wobec niczego nieświadomych klientów. Jego manipulacje narażały konsumentów na dodatkowe koszty. Na takie sytuacje trzeba bardzo uważać podczas korzystania z usług w punktach sprzedażowych różnych firm. Policja zwraca uwagę przede wszystkim na to, że łatwym celem są osoby starsze.
Cyberprzestępcy zastawiają pułapki w każdym miejscu sieci. 56-letni mieszkaniec powiatu bydgoskiego na własnej skórze przekonał się, jak sprytnie potrafią działać przestępcy internetowi i jak bardzo trzeba uważać, komu się wierzy. Policja przestrzega przed zagrożeniem.
Dziś nie trzeba być hakerem o zaawansowanych umiejętnościach technicznych, by przeprowadzić skuteczny atak i okraść ofiarę. Jeden z polskich banków ostrzega, że trwa kampania wykorzystująca tzw. spoofing, przez który połączenia przychodzące wyglądają tak, jakby dzwonił do nas bank.
Trwa kolejna akcja cyberprzestępców z wykorzystaniem popularnej metody oszustwa na osobach robiących zakupy i sprzedających w sieci. Bardzo ważne jest, aby być ostrożnym i podejrzliwym podczas takiej działalności w internecie, oraz by korzystać tylko z rzetelnych źródeł.
Niemal 5 milionów klientów jednego z popularnych w Polsce banków jest zagrożonych ze względu na trwającą kampanię cyberoszustów. Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF) przestrzega przed atakiem i pokazuje, jak wygląda schemat działania przestępców. Warto to wiedzieć, ponieważ inaczej można łatwo stracić pieniądze.
Wystarczył jeden telefon, aby 39-letnia mieszkanka powiatu sulęcińskiego straciła majątek. Zadzwonili do niej oszuści, którzy posłużyli się dobrze znanym sposobem na wyłudzenie. Policja ostrzega.
Komenda Wojewódzka Policji we Wrocławiu ostrzega przed kolejną kampanią tzw. oszustw na pracownika banku. Mimo tego, że oszuści realizowali taki scenariusz już wielokrotnie wcześniej, to i tym razem udało im się okraść mieszkańca powiatu trzebnickiego. Mężczyzna stracił pokaźną kwotę.
Choć wielokrotnie mieliśmy już do czynienia z kampaniami wykorzystującymi sklepy internetowe i popularne komunikatory, to świętochłowicka policja ostrzega przed kolejnym zagrożeniem. Tym razem do kradzieży wykorzystywane są dwie szczególnie popularne w Polsce aplikacje: OLX i WhatsApp.