Tech.BiznesINFO.pl > Cyberbezpieczeństwo > Tysiące Polaków dostaje podobną wiadomość. Pod żadnym pozorem nic nie rób, usuń ją natychmiast
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 21.09.2023 13:10

Tysiące Polaków dostaje podobną wiadomość. Pod żadnym pozorem nic nie rób, usuń ją natychmiast

Oszuści znowu atakują, CERT Polska wydał ostrzeżenie
Domena publiczna

Oszuści internetowi najwyraźniej postanowili jednocześnie wykorzystać łatwowierność klientów i zmiany w dużej polskiej sieci. Ostrzeżenie przed atakami wydał już zespół ekspertów CERT Polska, zauważając, że diabeł znowu tkwi w szczegółach.

Kolejne ataki oszustów

Nie ma tygodnia bez informacji o kolejnych falach ataków oszustów. Chociaż ich metody z grubsza nie ulegają większym zmianom, tak cele ich ataków mogą być za każdym razem zupełnie różne - od rodziców do osób czekających na paczki.

Jak informuje portal Gazeta.pl, tym razem padło na klientów dużej polskiej sieci. Atak złodziei jest na tyle wyrafinowany, że wykorzystali oni obecną sytuację związaną z marką, aby spowodować zamieszanie wśród odbiorców.

Na celowniku klienci polskiej sieci

Całą kampanię oszustów ujawnił zespół CERT Polska. Jak wynika z jego informacji które podaje Gazeta.pl, celem ataku są klienci sieci Play. Haczyk polega na tym, że chodzi głównie o tych, którzy trafili do niej w wyniku fuzji z UPC Polska.

Oszuści liczą tym samym na to, że ofiary nie zorientują się w sytuacji i uznają, że pozostały jeszcze jakieś formalności do załatwienia. W tym przypadku, za pośrednictwem e-maila klienci otrzymują informację o konieczności “aktualizacji”, aby poziom bezpieczeństwa został podniesiony.

CERT ostrzega przed e-mailem

Według opisu portalu Gazeta.pl, w wiadomości e-mail wysłanej przez oszustów znajduje się link do podstawionej strony. Jest ona przygotowana tak, żeby przypominała panel logowania do Poczty UPC. Podanie na niej loginu i hasła skutkować będzie utratą kontroli nad kontem pocztowym.

Eksperci CERT Polska apelują, aby pod żadnym pozorem nie klikać w linki zachęcające do logowania się zamieszczone w e-mailach pod przykładowym pozorem “zwiększenia bezpieczeństwa”. Warto również zwracać uwagę na to, jak wygląda sytuacja prawna z dostawcą mediów - Gazeta.pl zaznacza, że sierpień był ostatnim miesiącem istnienia marki UPC Polska.