Tech.BiznesINFO.pl > Cyberbezpieczeństwo > Nie bierzesz potwierdzenia? Wiele osób nie ma pojęcia, jak duży błąd popełnia
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 31.05.2024 22:24

Nie bierzesz potwierdzenia? Wiele osób nie ma pojęcia, jak duży błąd popełnia

karta płatnicza
Fot. Pixabay.com/jarmoluk

Płacisz kartą w sklepie i nie bierzesz potwierdzenia? Popełniasz wielki błąd, który może cię sporo kosztować. Niepozorny kawałek papieru potwierdzający płatność kartą lub Blikiem może stanowić dla banku kluczowy dowód.

Płacisz kartą i nie bierzesz potwierdzenia? To błąd

Płatność kartą obarczona jest większym ryzykiem niż zapłacenie przy kasie gotówką. Powód jest prosty: płacąc kartą, konieczne jest zaangażowanie w cały proces urządzenia, a te mogą ulec awarii.

ZOBACZ: PKO BP wydał ważny komunikat. Każdy klient powinien to wiedzieć

Następnym razem, gdy kasjerka zapyta cię podczas zakupów, czy drukować potwierdzenie płatności kartą, nie odpowiadaj “nie”. Kawałek niepozornego papieru może przydać się podczas prób odzyskania własnych pieniędzy.

Rachunki za wodę będą mniejsze. Wystarczy jeden tani gadżet

Bank będzie żądał okazania potwierdzenia

Brak potwierdzenia po wykonaniu płatności kartą będzie szczególnie problematyczny w przypadku pojawienia się komplikacji. W przypadku podwójnego i przypadkowego pobrania pieniędzy z konta bank może oczekiwać okazania dowodu dokonania transakcji.

ZOBACZ: Ważny komunikat o abonamencie RTV. Chodzi o pieniądze

W przypadku, gdy transakcja nie zostanie zaakceptowana i podjęta zostanie kolejna próba płatności, na koncie może dojść do pomyłki. Podwójne zaksięgowanie transakcji i opłacenia jej więcej niż raz. Brak potwierdzenia płatności jest niemal równoznaczny z wiadomością, iż błąd nie może zostać naprawiony, a co za tym idzie pieniądze nie wrócą na konto klienta. To jednak nie wszystko.

W tych przypadkach zawsze bierz potwierdzenie płatności kartą

W niektórych przypadkach branie potwierdzenia płatności kartą jest wręcz obowiązkowe. To podstawowy dokument, o który zapyta bank podczas wyjaśniania nieprawidłowości.

Kiedy brać potwierdzenie po zapłaceniu za zakupy kartą? Oto lista:

  • transakcja została anulowana w trakcie jej przeprowadzania,
  • pojawił się nieznany błąd podczas autoryzacji płatności,
  • doszło do nagłej przerwy w dostawie prądu i terminal płatniczy się wyłączył,
  • płatność została odrzucona z powodu błędu, a nie z powodu braku pieniędzy na koncie,
  • wystąpiły problemy z łączeniem z bankiem podczas dokonywania transakcji.

Źródło: tech.biznesinfo.pl, eska.pl