Tech.BiznesINFO.pl > Cyberbezpieczeństwo > ING Bank Śląski wydał pilne ostrzeżenie. Klienci muszą być ostrożni
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 18.03.2024 15:37

ING Bank Śląski wydał pilne ostrzeżenie. Klienci muszą być ostrożni

Telefon, laptop, ręce
Fot. Pixabay/Firmbee

Cyberprzestępcy coraz częściej podszywają się pod różne instytucje, które wzbudzają zaufanie u większości osób. ING Bank Śląski wydał pilny komunikat do wszystkich swoich klientów, w którym poinformował o licznych próbach oszustwa. Wszyscy użytkownicy powinni mieć się na baczności. 

ING Bank Śląski wydał pilny komunikat

W aplikacji ING Banku Śląskiego pojawił się pilny komunikat z ostrzeżeniem przed oszustwami. Okazuje się, że oszuści podszywają się pod pracowników banku lub policjantów, dzwonią do potencjalnych ofiar i straszą, że stracą swoje pieniądze. Bank apeluje, żeby zachowywać szczególną czujność podczas odbierania telefonów, a także podpowiada, co zrobić, by nie zostać ofiarą cyberprzestępców. 

Odbierasz telefon, bo na ekranie widzisz numer infolinii banku? Rozmówca mówi, że jest pracownikiem banku i potwierdza ten fakt SMS-em? Nie daj się na to nabrać, to oszustwo - czytamy w komunikacie zamieszczonym w aplikacji banku

Zobacz także: Microsoft Office 2024. Wiadomo, co dalej z dożywotnimi licencjami

Robisz przelew? Uważaj, co wpisujesz w jego tytule

ING Bank Śląski ostrzega przed oszustwami

Bank w komunikacie przekazał, że oszuści podający się za pracowników banku, policjantów, a nawet prokuratorów wykorzystują luki w sieci telekomunikacyjnej, żeby udowodnić, że dzwonią z prawdziwego numeru. Okazuje się, że wysyłają także SMS-y z potwierdzeniem, że po drugiej stronie znajduje się pracownik banku. Należy pamiętać, że jest to oszustwo, bowiem bank nie wysyła takich wiadomości. Przestępcy będą przekonywać, że ktoś próbuje wykraść dane i żeby chronić twoje pieniądze, muszą otrzymać przelew. Może paść także określenie “specjalne konto techniczne”.

Co zrobić, by uchronić się przed oszustwem?

ING Bank Śląski podpowiada, jak uchronić się przed oszustwem. Przede wszystkim, nie należy przekazywać nikomu swoich pieniędzy i kodów BLIK. Nie wolno także podawać danych do bankowości internetowej i instalować dodatkowego oprogramowania, takiego jak TeamViewer czy AnyDesk. W komunikacie zaznaczono także, że jeśli ktoś padnie ofiarą oszustwa, to powinien jak najszybciej skontaktować się z bankiem. 

ING Bank Śląski.jpg
Screen aplikacji Moje ING, Fot. materiały własne