Tech.BiznesINFO.pl > Internet i TV > Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła ogromne pieniądze, policja apeluje
Mateusz Godlewski
Mateusz Godlewski 16.01.2024 11:24

Myślała, że rozmawia z pracownikiem banku. Straciła ogromne pieniądze, policja apeluje

telefon
Pixabay/Firmbee

Wielu oszustów podszywa się za pracowników banku. Ofiarą takiego nielegalnego działania padła pokrzywdzona z województwa mazowieckiego. Oszukano ją metodą na BLIK, bo uwierzyła, że jej środki finansowe są zagrożone.

W jaki sposób doszło do oszustwa?

Policja ustaliła, że to 31-latek z Warszawy podszywał się pod pracownika banku. Jak twierdził, zgromadzone ma koncie oszczędności są zagrożone oraz należy je zabezpieczyć - w tym celu po prostu przelać na konto. Sugerował wykorzystanie kodu BLIK.

Zmiany w profilu zaufanym. W tym okresie nie załatwisz ważnych spraw Dziura bezpieczeństwa w przeglądarce Opera. Pozwala na zdalne wykonanie kodu

Nietypowy rozmówca - co na to policja?

Jak przekazał w komunikacie asp.szt. Monika Orlik z Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie: 

- Niestety w ten sposób jedna z osób straciła ponad 29 tysięcy złotych. Rozmowa była dla pokrzywdzonej bardzo realna, a rozmówca prowadził rozmowę w sposób na tyle przekonujący, że uważała, że rozmawia z faktycznym pracownikiem banku.

Policjanci z Wydziału do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Pruszkowie przeprowadzili czynności i ustalili podejrzanego w sprawie. 31-latek został zatrzymany. Mężczyzna może zostać pozbawiony wolności nawet na 8 lat. Prokuratura Rejonowa w Pruszkowie nadzoruje już sprawę.

Jak chronić się przed oszustami?

Jak ochronić się przed oszustami? Przede wszystkim nie należy działać pochopnie. Policjanci podpowiadają: 

Zawsze należy sprawdzić, komu wysyłamy kody do płatności mobilnych. W każdej tego typu sytuacji należy zachować ostrożność. Pamiętajmy o przekazywaniu informacji i ostrzeganiu osób bliskich. Każdy z nas może stać się potencjalną ofiarą oszusta. 

Trzeba też pamiętać o tym, by nie przekazywać pieniędzy obcym osobom. Jeśli nie mamy pewności, z kim rozmawiamy, lepiej wstrzymać się z dokonaniem płatności i najpierw potwierdzić jej tożsamość lub - w przypadku podejrzenia oszustwa - powiadomić służby.

Zawsze, gdy mamy wątpliwość, czy osoba po drugiej stronie słuchawki lub monitora to faktycznie właściwa osoba, albo przypuszczamy, że ktoś chce nas w ten sposób oszukać, należy to zgłosić pod numer alarmowy 112 lub do najbliższej jednostki Policji. - podsumowują mundurowi. 

Źródło: tvn24.pl/tvnwarszawa